Clio IV 2017 czynnik klimatyzacji 1234yf

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Clio IV 2017 czynnik klimatyzacji 1234yf

Postprzez SebaLBN » 16 cze 2017, o 21:11

Witam.Podbno od 2017 w ukladzie klimatyzacji juz standardowo pakują ten strasznie drogi czynni 1234yf.Wynika z tego ze luksus posiadania klimy bedzie bardzo drogi.Czy wiecie na ile taki czynnik powinien wystarczyć kiedy uzywa sie klimy umiarkowanie a kupuje sie nowy samochód?
Czy jest w clio mozliwosc "przerobienia" tego ukladu na stary czynnik r134a?
Jak to w ogóle odbywa sie w aso kiedy auto jest jeszce na gwarancji a za np.15,roku trzeba uzupelnić czynnik np o 200g?Czy wtedy sie placi jak za calosć czy tylko za te 200gram?
Zna ktoś ceny takiej uslugi w aso?

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez pawlos123 » 17 cze 2017, o 19:12

Właśnie nie jestem pewien ale czy nie można bić normalnie r134a zamiast 1234yf? Wydaje mi się, że do starych aut nie da się wbić tego nowego albo się mylę i to jest odwrotnie.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 20 cze 2017, o 00:12

SebaLBN tak jest nowy (drogi) czynnik w klimie (nie wiem, czy we wcześniejszych rocznikach Clio IV też już był). Ceny serwisu klimy z nowym czynnikiem można sprawdzić w ASO.
Niektóre warsztaty przerabiają (dostosowują) układ klimatyzacji do starego czynnika (więcej info na ten temat można znaleźć w necie).
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 13 lip 2017, o 20:18

Podsyłam linki do artykułów...różowo nie jest ale trzeba być dobrej myśli...Polak potrafi i znajdzie sposób...

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... ylo/vtzcd4

http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-d ... hy-zabojca

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Pejo » 16 lip 2017, o 09:37

Szkoda, że nie wszyscy producenci decydują się na danie możliwości wyboru jakiego czynnika chcemy używać. W krańcach jest taka możliwość... ale UE blokuje wszystko i odbiera radość posiadania auta na rzecz rzekomo ochrony środowiska, gdzie reszta świata ma to w głębokim poważaniu. Zdjęcie z nowe I30 mówi wszystko. Oba czynniki są zamienne to tylko kwestia zaworów.
2017-07-16_093334.jpg
Renault Thalia II 1.2 16V 55 KW D4F 728
#313

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez pawlos123 » 18 lip 2017, o 08:07

Ciekawostka niezła. Tak to jest niestety z tą ekologią. Reszta ma to w głębokim poważaniu, a europa bogata płaci za te wszystkie wymysły. ;)

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 18 lip 2017, o 12:20

# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Valwit » 12 lis 2017, o 14:52

w moim z 2014 jest stary czynnik

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 12 lis 2017, o 16:25

Oficjalnie potwierdzę.
Modele produkowane w 2017 roku (nie chodzi o rejestrację) mają nowy czynnik chłodniczy.
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F 75KM Limited+

Czerwony Flamme

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez mopsik » 13 lis 2017, o 18:40

Macie info,czy jest już taniej z napełnianiem ?

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Assar » 4 kwi 2018, o 14:38

Można przerobić zawory serwisowe i dać stary czynnik. Inna kwestia jest taka że stary czynnik drożeje i poszedł już 800% do góry. Prawdopodobnie to celowy zabieg aby zrownowazyć ceny.

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 4 kwi 2018, o 16:59

Assar, kolega co ma zakład mówi, że kiedyś jego ojciec wspominał, jak przed 134a był stary gaz, też przy wejściu nowego wyrównali cenę.
Obecnie 1234yf 3000zł za 5kg.
Stary 134a drożeje każdego dnia, bo branża zauważyła że nawet w nowych autach (które przystosowane są do 134a) ludzie od początku zamieniają gazy.
Niedługo dowala takie ceny że nie będzie się opłacało kombinować, tylko faktycznie szkoda osób które mają klimatyzację w swoich starych autach, jednakże jeżeli działa, i ktoś umie robić obsługę, to różnica wyjdzie maksymalnie 100-200g
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F 75KM Limited+

Czerwony Flamme

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Wojtek w » 4 kwi 2018, o 18:40

Mam napełnić klimatyzację w clio 3 ,jest pusta.Za napełnienie powiedzieli mi 250 zł :o

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Natan » 4 kwi 2018, o 19:48

Zmień kasjerów.

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 5 kwi 2018, o 07:34

Wojtek w napisał(a):Mam napełnić klimatyzację w clio 3 ,jest pusta.Za napełnienie powiedzieli mi 250 zł :o

Wojtek. Zapłaciłem tyle samo za serwis i dobicie klimy w swoim clio, a klima nie była pusta...uwaźam to za normalną cenę. Przynajmniej w mieście Kraków ;-)

Ps: gdzieś czytałem ciekawe rzeczy, a mianowicie podobno ma wejść jakiś podatek od dobijania klimy. A dokładnie jak przyjedziesz na serwis klimy to wizyta ma być zapisywana jak ta na stacji diagnostycznej a jeśli brakuje Ci czynnika to po dobiciu go, oczywiście odpłatnie, zapłacisz jeszcze jakiś podatek ekologiczny za tyle gazu ile brakowało w układzie. Źe niby ulotnił się do atmosfery...podobno ten podatek ma być nie mały.
Mam nadzieję, że to tylko jakaś kolejna spiskowa teoria ale po ostatnim podatku ekologicznym dowalonym do paliwa jestem w stanie uwierzyć juź w kaźdą głupotę.
Pozdrawiam.

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 5 kwi 2018, o 12:43

# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez pawlos123 » 5 kwi 2018, o 19:18

Przy tych cenach gazu 250zł to normalna cena. Skończyły się dobre czasy.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez a_fly » 6 kwi 2018, o 20:29

250zł za napełnienie pustej klimatyzacji zakrawa przy obecnych cenach o okazję.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 6 kwi 2018, o 20:45

Ekoterroryści już nie wiedzą za co się zabrać. Ten najstarszy czynnik był be bo na freonie. 134A miał być niby taki ekologiczny a teraz co.
Tak naprawdę czynnik to czynnik, chłodzi na zasadzie rozprężania. Układ powinien być szczelny i to nie jest tak, że czynnik w trakcie używania klimy się zużywa, bo przy 100% szczelności układu klimatyzacji klima będzie chłodzić i czynnika nie ubędzie przez cały okres użytkowania samochodu. Oczywiście taka szczelność jest prawie niemożliwa do osiągnięcia.
Wiadomo, jak ktoś ma ten najnowszy, nie podjedzie tam, gdzie obsługują tylko 134a bo gaz co jest w układzie najpierw trzeba spuścić i następnie dobić od nowa ilość zalecaną dla danego modelu z dodatkiem oleju smarującego.

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez paweloln » 7 kwi 2018, o 16:55

Robię serwis klimy w warsztacie jako praownik i powiem Wam, że to nie koniec podwyżek czynnika 134a. Nie napełnisz też nowego czynnika starym, ponieważ są inne zawory. ;) Ale powiedzmy też, że nowy czynnik jest szkodliwszy od starego i gdzie tutaj ta ekologia? :shock: Ręka rękę myje, kasa musi się zgadzać.

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość