Clio IV 2017 czynnik klimatyzacji 1234yf

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Clio IV 2017 czynnik klimatyzacji 1234yf

Postprzez SebaLBN » 16 cze 2017, o 21:11

Witam.Podbno od 2017 w ukladzie klimatyzacji juz standardowo pakują ten strasznie drogi czynni 1234yf.Wynika z tego ze luksus posiadania klimy bedzie bardzo drogi.Czy wiecie na ile taki czynnik powinien wystarczyć kiedy uzywa sie klimy umiarkowanie a kupuje sie nowy samochód?
Czy jest w clio mozliwosc "przerobienia" tego ukladu na stary czynnik r134a?
Jak to w ogóle odbywa sie w aso kiedy auto jest jeszce na gwarancji a za np.15,roku trzeba uzupelnić czynnik np o 200g?Czy wtedy sie placi jak za calosć czy tylko za te 200gram?
Zna ktoś ceny takiej uslugi w aso?

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez pawlos123 » 17 cze 2017, o 19:12

Właśnie nie jestem pewien ale czy nie można bić normalnie r134a zamiast 1234yf? Wydaje mi się, że do starych aut nie da się wbić tego nowego albo się mylę i to jest odwrotnie.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 20 cze 2017, o 00:12

SebaLBN tak jest nowy (drogi) czynnik w klimie (nie wiem, czy we wcześniejszych rocznikach Clio IV też już był). Ceny serwisu klimy z nowym czynnikiem można sprawdzić w ASO.
Niektóre warsztaty przerabiają (dostosowują) układ klimatyzacji do starego czynnika (więcej info na ten temat można znaleźć w necie).
# 103

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 13 lip 2017, o 20:18

Podsyłam linki do artykułów...różowo nie jest ale trzeba być dobrej myśli...Polak potrafi i znajdzie sposób...

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... ylo/vtzcd4

http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-d ... hy-zabojca

Początkujący
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Pejo » 16 lip 2017, o 09:37

Szkoda, że nie wszyscy producenci decydują się na danie możliwości wyboru jakiego czynnika chcemy używać. W krańcach jest taka możliwość... ale UE blokuje wszystko i odbiera radość posiadania auta na rzecz rzekomo ochrony środowiska, gdzie reszta świata ma to w głębokim poważaniu. Zdjęcie z nowe I30 mówi wszystko. Oba czynniki są zamienne to tylko kwestia zaworów.
2017-07-16_093334.jpg
Renault Thalia II 1.2 16V 55 KW D4F 728
#313

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez pawlos123 » 18 lip 2017, o 08:07

Ciekawostka niezła. Tak to jest niestety z tą ekologią. Reszta ma to w głębokim poważaniu, a europa bogata płaci za te wszystkie wymysły. ;)

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 18 lip 2017, o 12:20

# 103

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil


Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości