Odbieram Clio GrandTour z salonu - na co zwrócić uwagę?

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Re: Odbieram Clio GrandTour z salonu - na co zwrócić uwagę?

Postprzez sasio » 25 lis 2017, o 15:59

Panowie ogólnie będzie afera.
Renault Polska monitoruje sprawę i ruszy to z kopyta w momencie którym zamontują mi podłokietnik.
Odebrałem auto bez, niestety niby się uszkodził przy transporcie i mam jechać do nich na montaż w przyszłym tygodniu. Afera jest bo tak naprawdę to oprócz tego że gwarancja jest krótsza,to dealer zarejestrował kilkanaście aut, i np.moim Renault jako importer musi dopłacić do pakietu OC/AC 1660zł co się im bardzo nie podoba, i skutkuje dużymi karami dla dealera.
Sprzedawca napisał mi takie pismo że gwarancja jest od dnia wydania, zaznaczył to z wydruku systemowego niby, napisał oświadczenie o tym że auto było nowe w chwili sprzedaży i tyle, oraz gwarancja liczona jest od daty rejestracji tj.z dowodu 21.11.2017.
Ogólnie sprzedawca stwierdził że wysyłają adnotacje do Renault Polska i oni będą nanosić zmiany..
Zobaczymy jak to się wszystko rozwinie

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 25 lis 2017, o 17:47

a_fly, oczywiście, tylko i tak większość ludzi nie zmienia ASO więc IMO problemu nie ma. Szczególnie, że dostał to o czym pisałem - info ile ma gwarancji liczone od daty wydania auta.
AD2 - jak pokażesz wydruk CEPIK to nikt się czepiał nie będzie bo widać, że auto było tylko "technicznie rejestrowane" a w praktyce nic.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 25 lis 2017, o 21:09

Niestety do tego ASO jeździć nie będę.
Zbyt daleko, dali dobrą ofertę ale cały dzień tracić aby pojechać do Gdańska nie urządza mnie.
Pod nosem, godzina jazdy i mam trzy ASO.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 25 lis 2017, o 21:20

Dzięki Moje Renault odnalazłem auto w bazie, niestety CEPiK nie znajduje mojego auta po nowych blachach (może dlatego że był rejestrowany w trybie awaryjnym).
Na starych blachach i starej dacie rejestracji widać wszystko ale bez aktualnego badania technicznego i OC.
Ciekawi mnie jak to ma się w praktyce.
Pierwsza rejestracja faktyczna 28.09, pierwsza rejestracja wg.dowodu 21.11.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 26 lis 2017, o 13:18

Sprawdź za 2-3 miesiące w CEPiK czy się coś nie zmieniło.
# 103

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 26 lis 2017, o 15:29

cepik jest fajny ale tylko w teorii. Nawet chyba nazwa dobrze dobrana, szydząc z kierowców. CEPik powinno być. system nie do końca sprawny, niesprawdzony i wychodzi do obiegu i na początku więcej problemu niż pożytku. Zanim ten cały CEPik wszedł, to większe cwaniaczki wiedziały wcześniej jak go obejść. Polegałbym na tym systemie jak na naszym rządzie.
U siebie będę zmieniał zegary na takie z komputerem, a że mam bardzo niski przebieg jak na 2001 rok bo 110 tys to nowe zegary mam z wyższym. I teraz załóżmy zakładam sobie sam, przebieg 200 tys (w renówkach nie ma immo w zegarach więc można sobie bezproblemowo przekładać). swoją już byłem na przeglądzie przy 106 tys. W lipcu podjadę z przebiegiem 200 tys a za rok z 115 tys. I co, idę siedzieć na 5 lat? Zakładając oczywiscie że nie jestem warsztatowcem. Zwykły użytkownik, padły zegary to sobie na allegro zamówiłem.
Zamysł oczywiscie bardzo dobry, ale tak samo dziurawy i skuteczny jak zakaz wyprzedzania TIRów na A4. Jeszcze długa droga i długie lata przy naszych rządowych paparuchach aby to działało jak należy.

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 27 lis 2017, o 22:36

sasio, w cepik podajesz datę 1. rejestracji, obecne blachy i VIN, powinno wszystko znajdować. Obecnie jednak go modernizują więc jest jeden wielki syf, ale to kwestia tygodni, może miesięcy jak bazy się połączą i będzie wszystko widać jak na dłoni - przebieg, daty rejestracji etc.

Co do gwarancji, jeśli nie będziesz jeździł do tego ASO to podpytaj w tym docelowym jak na to patrzą i oczywiście ciśnij importera by zrobił z tym porządek. W najgorszym razie ostatnie tygodnie będziesz miał gwarancję w ASO, które auto sprzedało a do tej pory bez różnicy.

Termi, mało kto zmienia liczniki więc nie róbmy na siłę problemów. Ważne, że cokolwiek robią bo rynek samochodów w PL to jedna wielka patologia a gdyby nie CEPIK afery z rejestrowaniem aut przez salony na kilka dni nigdy by nie wyszły na jaw.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 27 lis 2017, o 23:18

Renault Polska usilnie naciska aby ruszyć temat.
Chodzi podobno o dużą ilość aut.
Czekają do piątku, kiedy to odbiorę auto z ASO z podłokietnikiem. Po tej dacie uruchamiają reklamację

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez BatManClio » 27 lis 2017, o 23:45

Trza było pytać gdzie kupić samochód - o sprawdzonych dealerów ;)

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 27 lis 2017, o 23:50

sasio napisał(a):Chodzi podobno o dużą ilość aut.

Zgadza się. Byłem w dużym salonie Renault w Katowicach, obecnie zostały im tylko 4 auta demo (którymi może odbyć jazdę próbną potencjalny klient). Zdarza się, że taki klient uprze się, że chce kupić to auto demo (które jest prawie "nowe", ale tańsze od nowego), to nie ma problemu, sprzedadzą mu to demo i już mają jeden mniej z samochodów do jazd próbnych. Wiadomo, że nie będą przeznaczać po jednym aucie z każdego modelu Renault na demo, bo zbyt dużo by na tym stracił salon. A jak trafi się konkretny klient, który przed ew. zakupem chce się przejechać autem (a nie mają akurat takiego pojazdu demo), to umawiają się z nim np. za 3 dni (rejestrują na 1-2 dni dany model samochodu) i odbywa się jazda próbna (ale nie zawsze dochodzi w takiej sytuacji do zakupu auta). Taki problem mają wszystkie salony samochodowe, nie tylko Renault.
# 103

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 28 lis 2017, o 09:37

Nie, on nie jeździł, zresztą mają GrandTour jako demo.
Odbierałem go miał 11 km nalotu a tylko dlatego że plac mają od siebie trochę oddalony.
Tu poszło wszystko o to że Renault Polska wycofali się z tego finansowania i....taki trick z tym że OC/AC 1% wabi klientow, bo szczerze u innego dealera miałbym ten sam pakiet za ok 3000zł, tu mam za 535zł , to jest różnica. Gdyby miał taką samą ofertę jak inni a 400zł więcej by kosztował mnie podłokietnik (tyle większa była oferta od innego dealera) przy tym samym pakiecie OC/AC i jego wysokości to bym tam nie jechał, bo bliżej mam inny salon do którego mam godzinę drogi a nie trzy. W przypadku Clio na samym pakiecie jest to 2500zł do przodu.
W przypadku Talismana czy Espace, Koleosa te ceny rosną proporcjonalnie do 4-5% wartości auta jeżeli nie kupuje się w finansowaniu, wtedy mamy 2.9%.
Łatwo policzyć jeżeli Talisman, Espace kosztują 150.000zł to 1% wartości za OC/AC wynosi 1500zł, u innego dealera za ten sam pakiet trzeba zapłacić 4-5% wartości czyli 6000-7500zł , jest różnica prawda ?
Dlatego tyle aut sprzedaje ten dealer, inni nawet się cieszą że mają taki patent zrobiony, jednakże szkoda że klient o tym nie jest informowany, dzięki jakiej manipulacji uzyskuje ten 1%

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Natan » 28 lis 2017, o 11:06

Cześć
Sasio ?
Powiedz mi o co chodzi z tym OC/AC 1% ?.Bo nic z tego nie rozumiem.Co to jest za upust ?.Bo patrząc na wszystkie strony oraz wartość OC i AC z maxymalnymi zniżkami to w żaden sposób nie wychodzi 1 %.A Ty piszesz o pakiecie za 535 zeta.Możesz to wyjaśnić ?.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 28 lis 2017, o 12:31

Natan napisał(a):Co to jest za upust ?

Myślę, że to jest promocja / upust (oferta specjalna) którą Renault wynegocjował z danym ubezpieczycielem, na nowe samochody sprzedane / zarejestrowane do określonego dnia w swoich salonach. Ubezpieczycielowi się to opłaca, bo ma nowych klientów, a Renault ma dodatkowy upust dla nowych klientów. Takie korzystne oferty nie są stałe, tylko czasowe (mają przyciągnąć klientów do salonu Renault). To coś podobnego, jak czasowe oferowanie zniżek na nowe auta dla wybranych grup zawodowych.
# 103

Bardzo Zaawansowany
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 28 lis 2017, o 20:54

Bogdan61, masz rację, już ją opisuje.
Natan, już wyjaśniam skąd kwota 535 zł, a dokładnie 53700zł.

Nie chcę tutaj konkretyzować dokładnych dat, bo nie czytałem regulaminu, i jedyne na czym się opieram to zapewnienia sprzedawcy, ale Renault Polska też to potwierdza. Ogólnie chodzi o to że swego czasu, minimum od czerwca, do końca września, obowiązywała promocja : pakiet OC+AC+NNW+Assistance i GAP (brak utraty wartości z faktury w przypadku szkody) za 1% wartości pojazdu z faktury. Co więcej, z tej promocji można było skorzystać zarówno w przypadku zakupu auta za gotówkę (przelew) ale także w przypadku zakupu auta w finansowaniu 50/50 i innym.
Obecnie Renault oferuje 2.9% wartości pakietu OC+AC co daje ponad 1500zł, i tylko w przypadku zakupu w finansowaniu czyli kredycie lub 50/50.
Gdy chciałbym kupić auto za gotówkę, nie przysługuje mi już ta oferta, a podobna oferta w kwestii zakresu ubezpieczenia w firmie zewnętrznej, dla mojej osoby kosztuje ok 4-5 tysięcy złotych (wszystkie te opcje, bo stricte czyste AC z OC kosztuje 2700zł).
Dlatego też dealer, wiedząc że Renault Polska wycofuje tą promocję, zarejestrował dużą liczbę aut z placu, ruszając im gwarancję (daje niby papier że gwarancja ma 2 lata od daty sprzedaży), i ciągle ją oferuje korzystając z "puli aut" sprzedanych w tamtym okresie.
To cały biznes, dlatego też inni dealerzy pisali że sprzedawca żadnego salonu nie może dać 1% finansowania, bo ta opcja się skończyła.
Sprzedawca mógł dać, tylko że nie poinformował mnie z czym to się będzie wiązało.

Kwota mojego Clio na fakturze wynosi 53.700zł, dzięki czemu 1% wartości auta to 537zł, i tyle też takowy pakiet mnie kosztował (+ 120zł za szyby).
Na polisie ubezpieczeniowej jest nawet zapis że dla mojej osoby (27 lat wieku, 9 lat prawko, bez szkodowość, 20% zniżek), koszt takowej polisy to ok.2500zł, z czego ja płacę 537zł, a importer - Renault Polska - płaci pozostałe 1600zł i tu wychodzi wyłudzenie przez dealera, bo promocja się skończyła, a oni dalej ją oferują.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 7 gru 2017, o 14:19

Tak jak myślałem.
Renault Polska to są paparuchy.

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące samochodu marki Renault Clio nr VIN VF17RSNA uprzejmie informujemy, że Renault Polska Sp. z o.o. jest Generalnym Dystrybutorem samochodów osobowych Renault, Przedstawicielem Gwaranta w czasie trwania świadczenia gwarancyjnego, ale bezpośrednio nie zajmujemy sprzedażą, serwisowaniem i naprawą samochodów.
Salony i Serwisy zajmujące się marką Renault, są odrębnymi, niezależnymi podmiotami gospodarczymi samodzielnie odpowiadającymi za swoje usługi, oferty, obsługę i zobowiązania podjęte wobec Klientów.
Po otrzymaniu zgłoszenia, przekazaliśmy je bezpośrednio do zainteresowanego Sprzedawcy i wszystkie poruszone wątpliwości prosimy bezpośrednio wyjaśnić z zainteresowanym podmiotem.
Liczymy, że temat zostanie szybko i w sposób Pana satysfakcjonujący rozwiązany.

Początkujący
 
Pokaż profil

Poprzednia strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość