Rozważanie nad CLIO IV

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Re: Rozważanie nad CLIO IV

Postprzez SebaLBN » 31 paź 2018, o 19:46

Młody91.a jaka to wada konstrukcyjna jest w silniku 1.2 tce?

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Młody91 » 1 lis 2018, o 22:06

,
Ostatnio edytowano 3 lis 2018, o 12:15 przez Młody91, łącznie edytowano 1 raz

Początkujący
 
Ostrzeżenia:
2/6
 
Pokaż profil

Postprzez davop » 1 lis 2018, o 22:18

byłem ostatnio u zaufanego niezależnego mechanika specjalizującego się w rombach. Powiedział, że silniki nissana są do dupy. Przez te ustawienie wtryskiwaczy cylindry tracą smarowanie, czego skutkiem są wycierające się tuleje i pierścienie cylindra. Najlepsze było stwierdzenie, że jest mniej awaryjny od 1.4Tce - no może ze względu na skalę, bo 1.2Tce to w miarę nowa konstrukcja i janusze mało ich sprowadzili ;-). Chwilę wcześniej wymieniał zepsuty 1,6dci...
Clio I Ph3 --> Thalia I Ph3 --> Clio III Grandtour Ph1 + Twingo II Ph1
klubowe samochody: zwykłe kombi davopa Obrazek Obrazek

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 1 lis 2018, o 22:27

Czyli co ?sprzedawać trzeba?Nie przejedzie bezproblemowo 150tys.km?

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez davop » 1 lis 2018, o 23:09

chciałem napisać o częstszej wymianie oleju, ale na pewnej stronie przeczytałem komentarz:
Mam Scenika 1.2 TCe 130 KM z 2014 r. Przebieg 115 000 km. Zalety: motor bardzo cichy i elastyczny, przyjemnie jeździ się autem z tym silnikiem. Wady: spalanie - nie da się zejść poniżej 7,5 l/100 km przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym, autostrada - min. 2 litry więcej. Średnio wychodzi więc około 8-9 l/100 km. Silnik lubi olej. Wymieniam od nowości co 15 tyś., olej Motul 5W40, turbo OK, jeżdżę raczej spokojnie, a mimo to muszę dolewać sporo oleju między przeglądami. Moim zdaniem silnik bezsensowny, ani ekonomiczny, ani niezawodny. Spalanie oleju rośnie,więc zakladam, że skończy się remontem kapitalnym silnika w 4 letnim aucie z przebiegiem niewiele ponad 100 000 km. Czytałem, że już pojawił się następca 1.3 TCe i mnie to nie dziwi.

no to jeszcze http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/p ... rem/r2z15h

Kosztowne usterki silników - Nissan/Renault 1.2 DIG-T/TCe
Mocny nieduży silnik to dla takich firm, jak Renault czy Nissan, które bazują na stosunkowo małych modelach, bardzo ważna sprawa. Jednostka oznaczona w Renault jako „TCe”, a w Nissanie jako „DIG-T” zadebiutowała w 2012 roku (u Japończyków w 2014). To silnik o wewnętrznym kodzie „H5Ft”. Charakterystyczne cechy budowy to 4 cylindry, 16 zaworów, łańcuchowy napęd rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Silnik 1.2 rozwija najczęściej 115-125 KM, nie jest więc szczególnie wysilony. Jednostka bywa mylona w Renault ze stosowanymi wcześniej silnikami 1.2 TCe (z paskiem), a w Nissanie – z 3-cylindrowymi jednostkami. Opisywany silnik 1.2 TCe początkowo wzbudzał wiele pozytywnych emocji, bo rzeczywiście nawet stosunkowo ciężkie pojazdy (jak Dacia Duster czy Renault Megane) potrafi całkiem przyzwoicie napędzać, zaś w modelach wielkości Clio oferuje naprawdę dobre osiągi. Spalanie jest przy tym rozsądne, choć np. Duster 4x4 potrafi zużyć ponad 10 l/100 km. LPG się nie opłaca - bezpośredni wtrysk paliwa sprawia, że montaż instalacji LPG nie ma większego sensu (konieczne spalanie benzyny).
Problemy pojawiły się dość szybko. Podstawowy to zwiększone zużycie oleju silnikowego. W przypadku roszczeń gwarancyjnych ASO reagowało, zmieniając najczęściej… oprogramowanie silnika. Teoretycznie można doszukiwać się zasadności technicznej takiego kroku, ale trudno uzyskać jakikolwiek zadowalający efekt bez pogorszenia osiągów jednostki. Opinie użytkowników na temat poprawionych samochodów są bardzo różne – jedni przyznają, że rzeczywiście to pomogło, inni natomiast testują… któryś soft z kolei (powstało kilka wersji).
W części samochodów firmy decydowały się też na wymianę pierścieni tłokowych i takie działanie ma już większy sens. Skutkiem zaniedbania dolewek może być zużycie łańcucha rozrządu, co zwiększa koszty do 4-5 tys. zł (nie jest to tania operacja). Z kolei część użytkowników skarży się na… przybywanie oleju rozrzedzonego paliwem (kłopoty z układem zapłonowym oraz wypadaniem zapłonów). Szkoda tej wpadki, bo pod wieloma względami silnik 1.2 TCe to naprawdę udana konstrukcja. Dyskusje na forach internetowych Nissana i Renault toczą się na setkach stron…
Clio IV: maluch Renault najczęściej korzysta ze 118-konnej wersji, 120-konna odmiana współpracuje ze skrzynią EDC.
Dacia Duster I: montowano tu najmocniejszy wariant – pod maską Dustera będziecie mieć 125 KM.
Nissan Qashqai II: benzyniak 1.2 DIG-T to bardzo popularny napęd w 2. generacji crossovera Nissana.
Clio I Ph3 --> Thalia I Ph3 --> Clio III Grandtour Ph1 + Twingo II Ph1
klubowe samochody: zwykłe kombi davopa Obrazek Obrazek

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 1 lis 2018, o 23:36

Davop a jak to sie ma do h5f412?czy do poliftowych?Tam podobno już jest wszyastko ok.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 2 lis 2018, o 01:17

Przymierzałem się swego czasu do zakupu Megana IV / Kadjara 1.2 TCe 130, całe szczęście ze wyleczyłem się.... Na forum Megana zdarzają się wciąż problemy z łańcuchami rozrządu, a zużycie oleju jest problemem w Meganie III (najczęściej 2014 - 2015) oraz Nissanie Qashqai z silnikami 1.2 TCe / DIG-T. Wygląda na to że Młody91 ma rację. W silniku 1.2 TCe wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku faktycznie są pod kątem w komorze spalania, co być może powoduje wypalania się z jednej strony cylindrów i pierścieni, przez co tracą swoją szczelność i dochodzi do spalania oleju. Zdjęcie zaczerpnięte z animacji silnika 1.2 TCe. Widać wtryskiwacz pod kątem.

Obrazek

Natomiast nowy silnik 1.3 TCe który został wprowadzony ostatnio ma wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku od góry, co zapewnia równomierne rozprowadzenie paliwa, i nie powinno być problemów z zużyciem oleju o ile pierścienie są dobrze zaprojektowane.

Obrazek

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez davop » 10 lis 2018, o 06:32

Z tego co wiem to było kilka wersji softu (po zgłoszeniach, że bierze olej), a mechanicznie bez zmian.

przykładowe ogłoszenie https://allegro.pl/ogloszenie/renault-m ... 7662709854
"(...) Auto jest serwisowane w ASO. W tym roku silnik został wymieniony na nowy gdyż poprzedni silnik miał wadę i się zatarł.(...)" koniec cytatu
Clio I Ph3 --> Thalia I Ph3 --> Clio III Grandtour Ph1 + Twingo II Ph1
klubowe samochody: zwykłe kombi davopa Obrazek Obrazek

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez tuti24 » 11 lis 2018, o 23:41

na innym forum znalazłem taką wypowiedź:

"Silniki 1.2 tce brały olej z powodu złe wykonanych pierścieni olejowych. To problem pewnej partii silników na przełomie 2014 i 2015 roku. To potwierdzona informacja z Renault - mój znajomy jest szefem serwisu w ASO. W przypadku jak zgłaszał się klient z problemem po zdiagnozowaniu bez problemu wymieniali słupek na gwarancji. Innym problemem był słaby napinacz łańcucha rozrządu który luźny ocierał o obudowę - też wymieniali komplety bez gadania.

Zdarzalo się to niezbyt często w porównaniu od ilości samochodów wprowadzonych na rynek.

W tym ASO widziałem samochody megane 1.2 pewnej floty handlowców które miały od nowości przejechane 200.000 tys i ponad w 3 lata i problemu z olejem nie było. Za to średnio przy 150.000 wymieniali rozrzady"

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Tytus19 » 4 gru 2018, o 12:41

Mam pytanko, a nie chcę nowego tematu otwierać. w Salonie byłem i pytałem m.in. o wtrysk w 0,9 90KM i gościu powiedział, że jest bezpośredni. Z tego co się orientowałem to tylko w tym modelu jest pośredni. Możecie rozwiać moje wątpliwości ?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 4 gru 2018, o 21:43

Silnik 0,9 TCe ma wtrysk pośredni.


P.S. Inna sprawa dot. Clio IV. Wcześniej myślałem, że to jakiś błąd w druku, ale okazuje się, że Renault zrobił "drugą" wersję silnika 0,9 TCe tj. ograniczył w nim moc do 75 KM (więc jak ktoś kupuje Clio z silnikiem 0,9 TCe, to warto sprawdzić jaką ma faktycznie moc (90 czy 75 KM).

Obrazek

Obrazek
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 5 gru 2018, o 00:43

Pisałem o tym gdzieś :)
Wycofali 1.2 73KM i dali 0.9 75KM z GPF
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F 75KM Limited+

Czerwony Flamme

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Wunderair » 5 gru 2018, o 12:46

sasio napisał(a):Pisałem o tym gdzieś :)
Wycofali 1.2 73KM i dali 0.9 75KM z GPF


A jest jakaś większa rożnica pomiędzy silnikami oprócz pojemności?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 5 gru 2018, o 22:21

Obrazek

Obrazek
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Poprzednia strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość