CLIO 5 ?!

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

CLIO 5 ?!

Postprzez Tctomasz » 23 lis 2017, o 23:09

Domyślam się, że trwają spekulacje nad wyglądem nowego CLIO 5 i pewnie niektórzy z Was mają dokładniejsze informacje na temat tego jak będzie to auto wyglądać więc podrzucam kilka fotek...

Jedna wersja...trochę bardziej podobna do seata niż renault...ale to tylko moja subiektywna opinia....
2018-Renault-Clio-front-three-quarters-rendering.jpg

2016-Renault-Clio-vs.-2018-Renault-Clio-rendering-rear-three-quarters.jpg

2018-Renault-Clio-interior-rendering.jpg


I druga wersja...ta podoba mi się bardziej...
Jakieś opinie? Ewentualnie więcej fotek? Może inne wizje? Zapraszam do dyskusji :-)...bo pewnie wiecie więcej ode mnie...
Załączniki
images.jpeg
b8b7134e72.jpg
73d2464cb6.jpg

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez dezerter » 24 lis 2017, o 00:01

wg mnie 2 lepiej sie prezentuje z zewnątrz sodek chyba z 1, no sam jestem ciekaw, zobaczymy co pokarzą
moją obecność na forum sponsoruje IRENA

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 24 lis 2017, o 00:34

Clio V generacji pojawi się prawdopodobnie w 2019 roku (standardowy cykl życia Clio to ~7 lat :) ). Zdjęciami nie ma się co sugerować, nawet 2 miesiące przed oficjalną premierą Clio V w 2019 roku. Pamiętam w 2015 roku w sierpniu publikowane były przedziwne ujęcia Megana IV, dopiero we wrześniu kilka tygodni przed targami we Frankfurcie Renault oficjalnie zaprezentowało Megane IV.... i było zupełnie inne niż to co różne media publikowały wcześniej....

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 24 lis 2017, o 07:10

W 2018 w okolicach Maja będzie można już składać zamówienia.
Skąd to wiem ?
Kupiłem nowe Clio IV i od grudnia do maja będzie tylko 77 GrandTour w wersji 75KM bo model wycofują.
Bardzo długo trzeba czekać na auta "pod siebie" i ograniczają bajery typu FullLED w autach co jadą do salonów. Z informacji od dealerów na jesień będzie w salonach, a okres od początku 2018 będzie taki aby wypuścić z salonów resztki Clio IV, i robić miejsce po Clio V
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 24 lis 2017, o 23:50

sasio, prędzej bym powiedział, że poszli po rozum do głów i przestają powoli wciskać ten badziewny silnik 1.2 75km, który najpewniej będzie bardziej na papierze niż w praktyce w sprzedaży.

Moim zdaniem Clio 5 pojawi się gdzieś w 2019 roku dopiero - nie po to robili lifting by zaraz dawać nową generacją no i zwykle to było właśnie około 7 lat.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 25 lis 2017, o 10:03

Powiem Ci tak.
Miałem idealny silnik 2.0T który określany jest benzynowym 1.9 TDI , tyle że ten idealny silnik chleje olej na potęgę, już przy 200 tysiącach przebiegu.
Uwierz mi miałem Twingo 1.2 16V i jedyne co zrobiłem to świece i olej, przez 5 lat żadnych problemów.

Wszystkie Clio 3 mają na naukach jazdy te silniki 1.2 75KM i klepią duże naloty.

Kupiłem Vel Satis z silnikiem 2.0T, z dwumasa która zaczęła dzwonić po miesiącu, z turbo które zaczęło gwizdać i szczerze nie chciałbym brać Clio z tymi elementami. Pomijam że są to rzeczy nowe ale przekonałem się że im mniej rzeczy poważnych typu turbina, dwumasa tym lepiej. Jeżdżę z żoną tylko , i ten silnik 1.2 w zupełności wystarczy..
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 25 lis 2017, o 13:46

Z jednej strony silnik 1,2 75KM benzyna to faktycznie przeżytek...jest już trochę za słaby bo z każdą generacją CLIO robi się coraz większe.
Ale ma na pewno niezaprzeczalną zaletę...TRWAŁOŚĆ i PROSTOTĘ.
Z drugiej strony CLIO to auto, przynajmniej w zamyśle tanie i przeznaczone dla normalnego Kowalskiego więc tak jak pisze kolega SASIO nie powinno być zbyt skomplikowane i przez to drogie w serwisie. To teoria bo w praktyce każda kolejna generacja auta jest coraz droższa w obsłudze, tak mi się wydaje.
Dochodzimy do tego, że taniej i prościej jest wymienić motor albo skrzynię na inną niż robić remont...takie czasy.
Zastanawiam się na co postawi rene jeśli chodzi o silniki...czy dalej będą szli w DOWNSIZING czy podniosą pojemności i liczbę cylindrów z powrotem...tylko trzeba jakoś oszukać tych ekologów :-)

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez nxZy » 25 lis 2017, o 16:42

Jeździł ktoś nową Ibiza bodajże 1.2 ? chciałbym żeby Clio tak się zbierało :o nie podobają mi się aż tak wielkie ekrany/tablety, niech podpatrzą u konkurencji....Najnowsza micra ma idealny środek, przeciez nissan należy do Reno więc mogli by zapożyczyć troche z niego albo spojrzeć do konkurencji jak ekran dotykowy wygląda w Kii jest bardzo przyzwoity, nieźle wykończony i łatwy w obsłudze :think:

to czerwone Clio wygląda jak nampompowana Kia Stonic :D

1.2 75 - tutaj się nic nie psuło bardzo dobry silnik, również 2.0T. Mam nadzieje że zostaną przy tych silnikach.
Moje Renault Clio II 1.4 RT 8v 98' https://www.facebook.com/clio1998/

Link do mojego wątku Granatowy Clio http://klubclio.pl/viewtopic.php?f=32&t=35825

Mazda 3 BK 2.0 LF 2004 150KM

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 25 lis 2017, o 17:44

sasio, nowe silniki nie muszą być złe, kwestia producenta, jego podejścia ale też jak ktoś dba. Świetnym przykładem na to jest 0.9 TCE, które po tylu latach nie doczekało się żadnej większej afery. Nie mówiąc już o tym, że kierowcy lubią mieć frajdę z jazdy a 1.2 75km już w starym clio tego nie dawało a co dopiero teraz.
Zresztą jaki ma sens porównywanie renault sprzed lat do obecnych - dawniej słynęli wręcz z tragicznej jakości osprzętu, dopiero w ostatnich latach poprawili się znacząco, a już na pewno przegonili niemieckie badziewie ;D

Tctomasz, IMO wszystko zmierza ku elektrycznym autom właśnie przez zielonych oszołomów. Dlatego czeka nas okres przejściowy z eko silnikami aż elektryki nie będą tak tanie w sprzedaży.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 26 lis 2017, o 19:43

Masz chyba sporo racji WinFS i ta wizja brzmi dziś strasznie...aczkolwiek pewnie elektryczne auta będą szybsze i do tego będą miały wgrane różne dźwięki z dzisiejszych i poprzednich prawdziwych benzynowych jednostek :-)...czyli w sumie nie będzie źle. Widziałem to już w TOPGEAR.
Tylko patrząc na to nie mogę się oprzeć porównaniom do SEKSMISJI..."nie wiecie co to tatuś?!"...tak będzie kiedyś z następnymi pokoleniami...dla nich silnik benzynowy będzie jak dla dzisiejszego pokolenia WALKMAN i KASETY...WTF?!
Ale czy to źle czy dobrze?

Mimo to ciekawi mnie nowa koncepcja w renault...i nowe CLIO.

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 5 lut 2018, o 13:22

Jesienią premiera nowego Clio.

"Nowa generacja trafi do salonów kilka miesięcy później. Producent wprowadza kilka ważnych ulepszeń, które będą skupione na wydajności i komforcie. Auto powstanie na odświeżonej płycie podłogowej CMF-B, co pozwoli obniżyć koszty produkcji.

Pod maskę trafią ulepszone jednostki turbobenzynowe o pojemności 0,9 i 1,3-lira. Oprócz tego auto będzie oferowane z nieśmiertelną jednostką wysokoprężną 1.5 dCi. Nowością będzie "miękka" hybryda z 48-woltową instalacją. Elektryczne wspomaganie pomoże obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Wersja hybrydowa typu plug-in raczej nie wchodzi w grę ze względu na skomplikowaną konstrukcję i wysoką cenę."

Źródło http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22871998, ... aryzu.html

Nie wiadomo czy 1.3 będzie dostępny w Clio w pełnej gamie bo Scenic dostanie wersję 115, 140 i 160KM. Jak nie przesadzą z masą auta i przełożeniami skrzyni to 115 powinna dać elastyczność trochę lepszą od obecnego 120.

Parametry silników TCE 1.3 w Scenicu

[email protected], [email protected]

[email protected], [email protected]

[email protected], [email protected] manual 6b

[email protected], [email protected] automat 7b

http://www.francuskie.pl/silnik-1-3-tce ... k-scenica/
Ostatnio edytowano 5 lut 2018, o 18:25 przez Duster, łącznie edytowano 1 raz
Clio III Grandtour 20th (phase 2) - powered by TCE, remap by heko

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 5 lut 2018, o 17:33

Ciekawe informacje...1,3 tce i 150KM w clio...może w końcu będzie czym jeździć bo dziś z benzynami w clio jest słabo poza RS...a ten z kolei jest drogi.
I mam cichą nadzieję, że nie pójdą w kierunku "kółek rowerowych" jak w scenicu...wiem, że to jest dobre rozwiązanie ale estetycznie trzeba się do tego jednak przyzwyczaić...
I moźe będzie tak wyglądać? ;-)
Załączniki
maxresdefault (1).jpg
article-renault-clio-2019-59db639aeef09.jpg

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 5 lut 2018, o 18:53

Zedytowałem poprzedniego posta. Nie wiem skąd się tam 150KM wzięło ... miało być 160KM :)

Na tych ostatnich renderach to niewiele jest opony na feldze. W Scenicu wbrew pozorom 195/55R20 ma większą ściankę boczną niż np. 205/50R16, a tym bardziej 195/50R16 spotykanych w Clio 3.
Clio III Grandtour 20th (phase 2) - powered by TCE, remap by heko

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez jonasz » 5 lut 2018, o 21:07

Tctomasz napisał(a):Ciekawe informacje...1,3 tce i 150KM w clio...może w końcu będzie czym jeździć bo dziś z benzynami w clio jest słabo poza RS...

A 1.2 Tce to pies? ;)
Były Clio 3ph1 3d 1.2 Tce Rip Curl, Clio 4ph2 1.2 Tce Limited, jest KIA Ceed 3 1.4 T-Gdi

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 6 lut 2018, o 19:02

Jonasz.
Nie zapomniałem o 1,2 tce ale 120KM to nie wystarczająca moc na ściganie się z czymś więcej niź FIESTAMI albo FABIAMI akwizytorów. Niestety.
Jednak jak na silnik z bezpośrednim wtryskiem, kołem dwumasowym i chyba z kołem zmiennych faz rozrządu o ile się nie mylę to trochę słabo...tymbardziej, że przy dynamicznej jeździe to autko pali z dychę po mieście, nie uwaźasz?
Nie źebym dyskredytował ten motor...po prostu w clio 4 trochę brakuje mocy silnikom benzynowym. Według mnie oczywiście.
W clio 3 była wersja GT ze 130KM, wersja 1,2 tce 101KM a przed liftem jeszcze 1,6 88KM albo 110KM, 2,0 z mocą 140KM...i na szczycie RS z 197KM silnikiem.
O podstawie 1,2 75KM nie wspomnę, wiadomo.
Jak widzisz w clio 4 tzw.normalnemu użytkownikowi nie pozostawiono zbyt dużego wyboru jeśli chodzi o silniki benzynowe...

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez jonasz » 6 lut 2018, o 21:51

Nie do końca. Z manualem łyka większość kompaktów ;) Megane ma podobną dziurę w gamie silnikowej. IMO większy silnik bez poważnych, czytaj drogich, zmian w zawieszeniu i układzie hamulcowym nie ma sensu.
Były Clio 3ph1 3d 1.2 Tce Rip Curl, Clio 4ph2 1.2 Tce Limited, jest KIA Ceed 3 1.4 T-Gdi

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 6 lut 2018, o 22:21

1.2 TCe 120/130 KM cienko wypada na tle konkurencyjnych silników zwłaszcza TSI. Max Nm ma dość wysoko dopiero od 2000 obr, co na dzisiejsze czasy to jest mega turbo dziura. Silniki TSI osiągają max Nm już od 1500 obrotów. Dlatego nie ma co się dziwić że silnik 1.2 TCe ma już następcę 1.3 TCe bez turbo dziury (max Nm od 1500 obr). Ponadto wielu producentów zapowiadało rychły koniec silników wysokoprężnych. Tymczasem koncern znad Sekwany wprowadza nowy silnik 1.7 dCi -> zobacz

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez jonasz » 6 lut 2018, o 22:46

1.0 TSI ma max. moment obrotowy od 2k obr./min. Starszy 1.2 TSI ma rzeczywiście max. moment od 1.5k obr./min., ale jest niższy o 30 Nm. 1.2 Tce ma przy 1.5 k obr./min. ok. 175 Nm ;)
Były Clio 3ph1 3d 1.2 Tce Rip Curl, Clio 4ph2 1.2 Tce Limited, jest KIA Ceed 3 1.4 T-Gdi

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 6 lut 2018, o 22:59

Jesli moge cos powiedzieć o elastycznosci silnikow to wezcie jeszce pod uwage zestopinowanie skrzyń w wagu.Jesli chodzi o skode z silnikiem 1,2 tsi 110 km ktora niby ma moment przy 1500 obrotow to jest ona o okolo 25 procent mniej elastyczna od 1,2 tce jesli chodzi o predkosci 80-120 na 5 i 6 biegu.Tylko na 3 cilmjest rowno a juz od 4tego jest slabsza.A wiem to z filmikow na youtube.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Tctomasz » 7 lut 2018, o 08:39

jonasz napisał(a):Nie do końca. Z manualem łyka większość kompaktów ;) Megane ma podobną dziurę w gamie silnikowej. IMO większy silnik bez poważnych, czytaj drogich, zmian w zawieszeniu i układzie hamulcowym nie ma sensu.

A silniki w SCIROCCO, albo w MINI? Nie mają kombinowanego zawieszenia jak RS a mają moc, która pozwala łykać 1,2 tce..nawet z manualem... i SKODY :-)
A tak całkiem poważnie to chodziło mi o to, źe w clio 4 dwa silniki benzynowe mają gorsze przyspieszenie do setki niż diesel 1,5dci i dopiero 1,2tce coś tam potrafi...nie uważasz, że to trochę żenujące? Dlatego właśnie zrezygnowałem z zakupu clio 4 bo jeżdżę 100KM clio 3...i powiem Ci źe mocy starcza tylko na jazdę, ściganie sie z czymś więcej niż VW UP albo FIATEM PANDĄ nie ma sensu...i miałbym je zamienić na 90KM clio 4 albo maksymalnie 120KM? Bo taki jest wybór...
Dlatego podoba mi się podniesienie mocy BENZYNÓWEK w kolejnej generacji clio...bo w końcu "benzyna" pali nie mało więc niech będzie przynajmniej mocna...a ja jestem fanem BENZYNÓWEK :-)

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron