Silnik D4F - 1.2 16V znika z oferty Renault

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Silnik D4F - 1.2 16V znika z oferty Renault

Postprzez sasio » 15 lip 2018, o 14:23

Wchodzisz do salonu Renault, prosisz o katalog...i albo dostajesz go z odpowiedzią, że dane w nim są nie aktualne, albo sprzedawca informuje Ciebie, że katalogów nie ma.
Renault przeprowadza modernizację palety silnikowej benzyniaków pod kątem dostosowania zapewne do normy emisji spalin Euro 6.2 (wg.Renault Euro 6c), dlatego też z palety zniknął silnik 1.2 TCe 120 KM, na rzecz modelu 1.3 TCe 130 KM, identycznie rzecz się ma z silnikiem 1.2 16V.

Konstrukcja D4F za czasów Clio II/III nazywana było jako 1.2 75, gdyż posiadał 75KM i 105Nm, jednak wraz z przystosowaniem silnika do normy Euro 6 (6b), moc została obniżona do 73KM i podniesiono moment obrotowy do 107Nm, zmieniono także oznaczenie, i w Clio IV silnik nosił oznaczenie katalogowe 1.2 16V.

Wraz z nastaniem drugiego półrocza 2018 roku, Renault w nowo konfigurowanych autach wycofało silnik 1.2 16V, na rzecz nowego cuda TCe 75KM.
W skrócie zabrano jeden cylinder, dodano turbinę, i zmniejszona została pojemność do 898cm3, czyli taki osłabiony, 0.9 TCe (90KM) który jest już dostosowany do normy Euro 6.2 (6c), zapewne w nowej jednostce otrzymamy też filtr cząstek stałych (GPF).

Najważniejsze dane nowej jednostki TCe (w nawiasie odniesienie do 1.2 16V)

Emisja spalin : Euro 6.2 (6.0)
Pojemność :[b] 898 (1149)
[b]Ilość cylindrów / zaworów :
3/12 (4/16)
Moc / moment : 76KM/120Nm/5000 obr. (73KM/107Nm/5500 obr)
Skrzynia biegów : 5 biegów (5 biegów)
Prędkość maksymalna : 178 km/h (167 km/h)
0-100km/h : 12.3s (14.5s)
CO2 : 113-118g (127g)
Spalanie miejskie / 100km : 6.3L (7.2L)
Spalanie pozamiejskie / 100km : 4/2L (4.7L)
Cykl mieszany : 5.0 (5.6)
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 15 lip 2018, o 22:20

sasio napisał(a): czyli taki osłabiony, 0.9 TCe (90KM) który jest już dostosowany do normy Euro 6.2 (6c)

Chyba w tygodniku Motor czytałem, że sprawdzali moc silnika 0,9 TCe i wynosi ona 87 KM.
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 16 lip 2018, o 02:22

Dokładnie, od września wszystkie silniki benzynowe które opuszczają fabrykę muszą mieć filtr cząsteczek stałych (GPF). Miejmy nadzieję że nie będzie w silnikach benzynowych takich problemów w warunkach miejskich jak w dieslach, mając na uwadze że benzyna nie ma tyle sadzy co diesel. Wygląda na to że silnik TCe 75 to zdławiona wersja 0.9TCe 90 KM, tak aby zastąpić dziurę po 1.2 16V 75 KM. TCe 90 uchodzi za trwały silnik z wtryskiem wielopunktowym, nie ma z nimi problemów. Silnik 1.2 TCe (u Nissana 1.2 DIG-T) został już wycofany z produkcji, po wakacjach będzie dostępny w Meganie i Kadjarze 1.3 TCe o mocach 115, 140 i 160 KM.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 16 lip 2018, o 22:14

Te wszystkie filtry to ściema. Jak to mówimy - ekoterroryzm. I jeszcze ładują to do benzyn. Zabijanie silników spalinowych.
Dwa tygodnie temu miałem przegląd swojego dTi. Nawet dymomierz podłączali. Wszystko idealnie. Brak tu jakiegokolwiek filtra na wydechu czy nawet sondy lambda - można?
DPF zabija się przez lejące wtryski - więcej sadzy i się zapycha - plus jazda miejska i nie ma się jak oczyścić. Wymiana czy czyszczenie DPF to naprawa krótkotrwała bez chociażby przeglądu wtrysków.
Silniki benzynowe nie wytwarzają sadzy, ciekawe więc co ten filtr ma filtrować, tlenki azotu? Znając życie i nowe fordy, pierwsze awarie zaczną się po 40 tys przebiegu. Masakra jakaś
Stajnia:
Clio 1 ph1 1.2 Żółta
Clio 1 ph2 1.8 16V Niebieska
Clio 2 ph2 1.9 dTi Szara
Mondeo mk2 1.8 16V Mondziołek
Clio 1 ph2 1.4 Alize

Ekspert
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 17 lip 2018, o 17:18

mayn napisał(a):Silnik 1.2 TCe (u Nissana 1.2 DIG-T) został już wycofany z produkcji, po wakacjach będzie dostępny w Meganie i Kadjarze 1.3 TCe o mocach 115, 140 i 160 KM.


Ojciec zaklepał dziś jednego z ostatnich jeszcze niewyprodukowanych Renault Captur Limited 1.2 TCe 120 EDC. Na tym etapie nie można już było wybrać dodatków więc będzie jednokolorowy z kamerą cofania, pakietem Klimat Plus (klimatyzacja automatyczna, czujnik światła, czujnik deszczu), kartą Renault Hands Free ale bez LED Pure Vision za 71400 pln. Dorzuci się jeszcze w salonie podłokietnik i rozszerzoną gwarancję do 5 lat.

Znika podobno też 1.3 TCe 150 i zostanie być może zastąpiony w Capturze silnikiem 1.3 TCe 140.
Clio III Grandtour 20th (phase 2) - powered by TCE, remap by heko

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil


Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron