Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Postprzez mocku » 28 gru 2018, o 16:57

Witam ma ktoś już Clio IV z silnikiem 0,9 TCE 75km. Może się podzielić opinią? Parametry wydają się podobne do wersji 90km. Czy jest duża różnica w dynamice jazdy, ewentualnie jakie spalanie?

Być może ktoś miał możliwość jeździć taką wersją? Niestety u nas na razie w salonie brak dostępnych TCE75 do jazd próbnych.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez grzegorzmcewp » 28 gru 2018, o 23:24

Miał być w tym tygodniu ale jeszcze nie dojechał więc na razie czekam. Do jazdy testowej będziesz miał ciężko znaleźć ja nie znalazłem kupiłem go dlatego bo dane techniczne ma bardzo podobne do 90. Najlepsze jest to bo w części salonów nawet nie wiedzieli że są dwie wersje 75 i dwa razy jechałem na daremno bo mówili że mają a na miejscu się okazywało że to 1.2 ale to było dwa miesiące temu. Zobaczymy co z tego będzie mam nadzieje że nie wtopiłem.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez mocku » 29 gru 2018, o 10:03

Dzięki jeżeli już otrzymasz auto to pochwal się ze swoich wrażeń. Ja też decyduje się na podstawie zbliżonych parametrów do tce90. Trochę jednak to kupowanie kota w worku.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 29 gru 2018, o 11:39

Samochody z silnikami od kosiarek nie jadą, to papierowe KM a jak mocy potrzebujesz to pali dużo (oleju silnikowego często też) ale co kto lubi.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez Sizar » 29 gru 2018, o 14:30

wojteks .......bajek się naczytałeś chłopie......jadą jadą i to całkiem nieźle....byś się zdziwił ! :)

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 29 gru 2018, o 15:48

Sizar napisał(a):jadą jadą i to całkiem nieźle

W mojej opinii nie jadą i są skomplikowane prawie jak współczesne diesle ale każdy ma prawo do własnego zdania.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 29 gru 2018, o 16:21

TCe 90 nie jest silnikiem skomplikowanym, posiada wielopunktowy wtrysk, jest również fabryczna wersja z LPG.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Pan Bułka » 29 gru 2018, o 23:35

Jakby fora internetowe były w latach 80-tych to niektóre osobniki by pisały że wtryski to zło a gaźnik najlepszy :lol:
Bułka – odmiana delikatnego pieczywa, najczęściej pszennego, żytniego lub kukurydzianego, w formie niewielkiej nieco spłaszczonej kulki.Oglądam Top Gear i się nie znam na autach.
Anna Maria

Zasłużony
Zlotowicz
Majsterkowicz
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 30 gru 2018, o 05:41

Skomplikowane może nie są, ale na pewno są wyżyłowane a to też wiadomo nie jest zbyt dobre na dłuższą metę
Stajnia:
Clio 1 ph1 1.2 Żółta
Clio 1 ph2 1.8 16V Niebieska
Clio 2 ph2 1.9 dTi Szara
Mondeo mk2 1.8 16V Mondziołek

Ekspert
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 30 gru 2018, o 10:04

Pan Bułka napisał(a):to niektóre osobniki by pisały że wtryski to zło a gaźnik najlepszy

Dopóki technologia wtrysku nie stała się powszechna i powszechnie znana przez warsztaty (ale to raczej lata 90 w PL) to gaźnik był prostym (nie wszystkie) i działającym rozwiązaniem.

mayn napisał(a):TCe 90 nie jest silnikiem skomplikowanym, posiada wielopunktowy wtrysk, jest również fabryczna wersja z LPG.

OK, na dziś ma wielopunktowy co jednak nie zmieni mojej opinii o nim.

Termi napisał(a): ale na pewno są wyżyłowane a to też wiadomo nie jest zbyt dobre na dłuższą metę

Dokłądnie, kupując nowy samochód po 3-5 latach należy się go pozbyć i kupić kolejny nowy. Na tym zależy producentom samochodów bo przecież księgowi rządzą i samochody muszą się sprzedawać więc trwałość silnika nie ma wielkiego znaczenia, 100 tys. km wytrzyma nawet kosztem wymiany na gwarancji a potem się bujajcie użytkownicy.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez Pan Bułka » 30 gru 2018, o 10:10

Macie jakieś potwierdzenia, badania lub cokolwiek na temat tych wypocin o małej żywotności tych silników?
Bułka – odmiana delikatnego pieczywa, najczęściej pszennego, żytniego lub kukurydzianego, w formie niewielkiej nieco spłaszczonej kulki.Oglądam Top Gear i się nie znam na autach.
Anna Maria

Zasłużony
Zlotowicz
Majsterkowicz
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 30 gru 2018, o 18:50

wojteks silnik TCe 90 jest udany i nie ma z nim problemów. Czego się czepiasz ? :twisted:

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 30 gru 2018, o 20:38

mayn napisał(a):Czego się czepiasz ?

Dobra, już nie będę ale na pewno dla siebie takiego nie kupię i nikomu nie polecę. Poczekam na sensowne hybrydy plug-in jako miejskie auto.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 30 gru 2018, o 21:38

Zatem jaki silnik polecasz ? 1.3 TCe który dopiero wszedł ? Póki co za wcześnie by wyrabiać opinię o nim. Na to potrzeba co najmniej 2-3 lata.....

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Cassis » 30 gru 2018, o 21:43

Jeżdżę 0,9 na Traficarze i dla mnie kultura tego silnika jest dramatyczna. Dynamika też nie powala więc w słabszej wersji jest pewnie jeszcze gorzej. Średnie spalanie ponad 9l/100km :D
Wysoki poziom konwersacji zapewnia - Cassis
Obrazek
Grillman

Zlotowicz
Zasłużony
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 30 gru 2018, o 22:37

mayn napisał(a):Zatem jaki silnik polecasz ? 1.3 TCe

W Clio go nie ma w ofercie, pozostaje 1.5dCi i taki na dziś (gdybym miał iść do salonu wybrać) i do mojego użytkowania bym wybrał, dpf mi nie przeszkadza.

Cassis napisał(a): Dynamika też nie powala więc w słabszej wersji jest pewnie jeszcze gorzej. Średnie spalanie ponad 9l/100km

Jak potrzeba mocy to turbo pali duużo, taki jego urok, moc i moment z powietrza się nie wezmą. Silnik będzie żył krótko bo "wyżyłowany", też normalne. Kultura pracy z 3 cylindrów musi być marna, to nie motocykl z całą gamą rozwiązań tłumiących drgania/wibracje i poprawiających kulturę pracy. Między innymi dlatego motocykle są drogie.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 30 gru 2018, o 23:35

wojteks napisał(a):W Clio go nie ma w ofercie, pozostaje 1.5dCi i taki na dziś (gdybym miał iść do salonu wybrać) i do mojego użytkowania bym wybrał, dpf mi nie przeszkadza.

Ale będzie w Clio V w 2019 roku.

wojteks napisał(a):Jak potrzeba mocy to turbo pali duużo, taki jego urok, moc i moment z powietrza się nie wezmą. Silnik będzie żył krótko bo "wyżyłowany", też normalne. Kultura pracy z 3 cylindrów musi być marna, to nie motocykl z całą gamą rozwiązań tłumiących drgania/wibracje i poprawiających kulturę pracy. Między innymi dlatego motocykle są drogie.

Niekoniecznie. 1.2 PureTech ma 3 gary, wyjątkową kulturę pracy połączoną z niskim spalaniem i sporą mocą robiącą wrażenie.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez carbon » 30 gru 2018, o 23:48

mocku napisał(a):Witam ma ktoś już Clio IV z silnikiem 0,9 TCE 75km. Może się podzielić opinią? Parametry wydają się podobne do wersji 90km. Czy jest duża różnica w dynamice jazdy, ewentualnie jakie spalanie?

Być może ktoś miał możliwość jeździć taką wersją? Niestety u nas na razie w salonie brak dostępnych TCE75 do jazd próbnych.


Ja już mam. W skrócie, nie widze jakiejś dużej rożnicy w codziennym przemieszczaniu się pomiędzy Tce 75 a 90. Spalanie z pierwszego tankowania 7.6l, 100% Warszawa.

Aczkolwiek muszę podkreslić że:
a) poki co przejechalem 450km, i poki co nie wychodze na północ od 3k rpm.
b) Tce 90 przejachałem na jazdach próbnych ok 40km, i nie robiłem testu back to back a to pewnie byłoby najbardziej miarodajne.
c) Tce 90 które testowałem stało na 16tkach, a Tce75 na 15tkach
więc wszystkie te punkty mogą wpływać na wrażenia z jazdy.

W kwestii kultury pracy, to jak już ktoś napisał szału nie ma, szczególnie na zimnym (ogolnie cecha 3cyl). Przed odbiorem ASO pożyczyło mi Clio 1.5dci na 2 tyg, i dieselek dużo płynniej chodził.

Czy to jedzie? Jedzie ;-) Ale pamietajmy że to ma 900cc, 75/90km a waży prawie 1,100kg, więć nawet jeśli ma turbine to raczej porywać nie będzie.

Mnie bardzo ciekawi (pod kątem remapu), czy poza elektroniką to są identyczne silniki? Czy poczynili jakieś oszczędności (wstryski, IC, turbina?) Handlowiec w ASO twierdził że identyczne, ale nie dokońca mu wierze. W sieci brak info póki co, że o wykresie przed/po chipie już nie wspomnę,

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 31 gru 2018, o 00:29

Clio IV 1.2 16V 75 KM które można było jeszcze kupić na wiosnę miało do setki 14,5 s i prędkość max 167 km/h. TCe 75 ma do setki 12,3 s i prędkość max 178 km/h więc jest wyraźna różnica.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 31 gru 2018, o 01:56

Pan Bułka napisał(a):Macie jakieś potwierdzenia, badania lub cokolwiek na temat tych wypocin o małej żywotności tych silników?


Bochenku, a jaki producent otwarcie powie, że jego silnik to góra 200 tys ;)
Przecież ten cały downsizing to jest ekoterroryzm na równi z EGR i systemem start-stop.

Wyciąganie z małych silników dużych mocy to jest żyłowanie go i wiadomo, że nie przeżyje tyle co jego starszy odpowiednik. Tu jest 75 koni z 3 garów, wcześniej do takiej mocy trzeba było 1,4 na 4 garach (8V). Więc co, jest to mały silniczek już na max podciągnięty i uturbiony. Jak zacznie brakować mocy to raczej nawet nie ma co próbować go jakoś czipować czy cokolwiek z nim robić aby uzyskać większą moc, bo cośtam nie wytrzyma, może nawet wał pęknie.

Może i dałoby się to zrobić porządnie, aby te silniki były długowieczne jak te starsze jednostki, ale w tych czasach, gdzie auta są tanie, a zarabia się na serwisie i na częściach, nie łudziłbym się, że te silniki wytrzymają więcej niż 150 - 200 tys. Ten cały downsizing to tak naprawdę nic nowego, tylko podpatrzone od użytkowników i maniaków, którzy swoje silniki podciągali i uturbiali.
Stajnia:
Clio 1 ph1 1.2 Żółta
Clio 1 ph2 1.8 16V Niebieska
Clio 2 ph2 1.9 dTi Szara
Mondeo mk2 1.8 16V Mondziołek

Ekspert
Klubowicz
 
Pokaż profil

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości