Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Re: Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Postprzez mocku » 1 sty 2019, o 12:38

Dzięki za odpowiedzi, na ostatniej prostej wyboru zdecydowałem się na innego francuza trochę droższy, ale można było go chociaż sprawdzić.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 4 sty 2019, o 12:41

@carbon
moja mama właśnie niedawno odebrała 75 konną wersję. Pytanko, czy też miałeś problemy z płynną zmianą biegów? Chodzi mi o przeciąganie na sprzęgle. Podczas puszczania sprzęgła samochód przyspiesza, a po puszczeniu czuć przyhamowanie. Jakby komputer sobie nieudolnie sterował dawką paliwa.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Natan » 4 sty 2019, o 12:56

Cześć

Jeździsz Ty czy Twoja mama ma z tym tylko problemy ?.Może trzeba trochę gazu odpuścić podczas zmiany biegu ?.

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 4 sty 2019, o 16:40

Cześć,
oboje mamy :) próbowałem wersji bez dodawania gazu, ale obroty spadają dosyć wolno więc i tak go trochę przeciąga żeby potem lekko przyhamować jak już bieg się załączy. U Was też sprzęgło łapie raczej pod koniec? Jechałem raz trafic carem i też łapało pod koniec.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Natan » 4 sty 2019, o 18:51

Sprzęgło nie powinno brać pod koniec.U mnie bierze od 1/3 skoku pedału...oczywiście od podłogi.
Ostatnio edytowano 4 sty 2019, o 19:04 przez Natan, łącznie edytowano 1 raz

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez carbon » 4 sty 2019, o 19:04

marian_fest napisał(a):@carbon
moja mama właśnie niedawno odebrała 75 konną wersję. Pytanko, czy też miałeś problemy z płynną zmianą biegów? Chodzi mi o przeciąganie na sprzęgle. Podczas puszczania sprzęgła samochód przyspiesza, a po puszczeniu czuć przyhamowanie. Jakby komputer sobie nieudolnie sterował dawką paliwa.


Nie zauważyłem nic niepokojącego.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Natan » 4 sty 2019, o 19:14

Carbon ?
To nie tak.Silnik nie ma prawa przyśpieszać podczas zmiany biegu gdy noga nie depcze mocno gazu.To przeczy zasadom przeniesienia napędu.Jest jakaś część sekundy gdy jest uślizg sprzęgła podczas zmiany.Jakim prawem wtedy ma przyśpieszać ?.Czy autor tematu przypadkiem nie ma problemu z dociskiem ewentualnie krzywą tarczą.Nic nie "podśmiadruje zgniłymi jajami :?: ".Bo tak objawia się uślizg sprzęgła.Trochę mało szczegółowo nam autor tematu zapodał.

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 4 sty 2019, o 19:28

To przeciąganie to efekt tzw strzału ze sprzęgła przez to, że najwyraźniej obroty spadają powoli. Późniejszy efekt "dohamowania" może wynika z braku mocy po zmianie biegu i jestem przewrażliwiony, ale jeszcze z żadnym samochodem nie miałem takiego problemu żeby go wyczuć i żeby zmiana biegów odbywała się płynnie.
Pierwszy raz mam do czynienia z 3 cylindrowcem, dlatego zapytam- po zmianie na 4kę (ma wtedy ok 1800 obr) silnik wydaje z siebie cięższe brzmienie, tak jak inne samochody gdy się je przydusza na 5tce podjeżdzając pod wiadukt z 1300 obrotów (są tacy spece, którzy ciągle tak jeżdżą i myślą, że mało spalą :) ) Czy to normalne w 3cylindrówkach? Na niższych biegach tego nie ma

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 4 sty 2019, o 20:19

marian_fest napisał(a):po zmianie na 4kę (ma wtedy ok 1800 obr)

Nie patrz na wskazania komputera kiedy biegi zmieniać tylko normalnie zmieniaj jak w benzynowcu, ja w dieslu niżej niż 2000 obrotów to wcale nie jeżdżę.

marian_fest napisał(a):Na niższych biegach tego nie ma

Bo za nisko zmieniasz biegi a 4 potrzebuje więcej mocy niż 1-2-3, tak samo 5 potrzebuje mocy.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez carbon » 4 sty 2019, o 21:36

Natan napisał(a):Carbon ?
To nie tak.Silnik nie ma prawa przyśpieszać podczas zmiany biegu gdy noga nie depcze mocno gazu.To przeczy zasadom przeniesienia napędu....


zgadzam się, może nie wyraziłem się jasno, miałem na myśli że jeżdżąc nie zaobserwowałem takich objawów.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 4 sty 2019, o 22:48

@wojteks nie patrzę na ten ekonomizer, ale skoro na 4ce mam 1800 obrotów, to 3ka w takim razie dochodzi do 3 tys, więc chyba jest to moment na zmianę na wyższy. Wcześniej mieliśmy megankę 3 z 1.6 i tam spokojnie przy niższych obrotach samochód normalnie jechał i był w miarę elastyczny jak na benzynę, dlatego mnie to dziwi :roll:

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 4 sty 2019, o 23:11

marian_fest napisał(a):ale skoro na 4ce mam 1800 obrotów,

Mało, pojeździj chwilę zmieniając biegi wyżej, tak żeby na 4 było te minimum 2000-2200 obr/min.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 4 sty 2019, o 23:16

marian_fest napisał(a):@wojteks nie patrzę na ten ekonomizer, ale skoro na 4ce mam 1800 obrotów, to 3ka w takim razie dochodzi do 3 tys, więc chyba jest to moment na zmianę na wyższy.

Spróbuj raz zmienić przy 3,5 tys. obrotów (z 3 na 4 bieg), może będzie zmiana na plus.
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 6 sty 2019, o 07:06

Benzyny na wyzszych biegach ponizej 2 tys raczej nie chca specjalnie jechac. Zrob jak napisał Bogdan61 czyli z 3 na 4 przerzuc jak beda wyzsze obroty bo mozliwe ze 1 2 i 3 masz krotkie a 4 i 5 dlugie (skrzynia biegow znaczy).
Stajnia:
Clio 1 ph1 1.2 Żółta
Clio 1 ph2 1.8 16V Niebieska
Clio 2 ph2 1.9 dTi Dwójeczka
Mondeo mk2 1.8 16V Mondziołek
Clio 1 ph2 1.4 Alize

Ekspert
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Sizar » 6 sty 2019, o 22:21

po co ta debata o zmianie biegów w zależności od obrotów silnika....uszu nie macie ???

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 7 sty 2019, o 23:19

Ok, z tą zmianą biegów jest już jasne, wcześniej w magance byłą 6 biegówka i spokojnie przy 55 km/h na 5tce można było jechać bez obciążenia. Tutaj jednak potrzeba na 4ce obrotów powyżej 2tys, żeby nie było ciężko.
Co do tego dziwnego zachowania podczas zmiany biegów już ogarnąłem jak go trzeba podejść :)
Natomiast dziwi mnie ten moment łapania sprzęgła. Natan pisze, że u niego łapie na 1/3. U nas raczej w połowie, albo nawet trochę później. W poprzedniej Megance łapało pod koniec, ale tam było już do wymiany. Może Renault tak ma, że sprzęgło łapie wyżej? U ojca w insigni sprzęgło łapie gdzieś na 1/4, a samochód ma nalatane ponad 200 tys km

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 8 sty 2019, o 01:20

Sorry za off top (taka ciekawostka).

Renault w Clio oferuje silniki 0,9 TCe 90 lub 75 KM (oba mają turbo i dobrze się "odpychają").
Gorzej mają właściciele Dacii. Tam Renault też oferuje dwa silniki, ale albo 0,9 TCe 90 KM, albo... 1,0 SCe 75KM (drugi raczej tylko do miasta). I to w modelach Sandero, Logan i Logan MCV (kombi).

Obrazek
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 8 sty 2019, o 08:34

1.0 SCe 3 cylindry znany z Twingo 3
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez Pan Bułka » 8 sty 2019, o 08:47

marian_fest napisał(a):i spokojnie przy 55 km/h na 5tce można było jechać bez obciążenia


zdrowe dla układu napędowego na pewno to nie było.
Bułka – odmiana delikatnego pieczywa, najczęściej pszennego, żytniego lub kukurydzianego, w formie niewielkiej nieco spłaszczonej kulki.Oglądam Top Gear i się nie znam na autach.
Anna Maria

Zasłużony
Zlotowicz
Majsterkowicz
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 8 sty 2019, o 10:19

@Pan Bułka miałeś do czynienia z 1.6 w wersji 6cio biegowej i wiesz jakie tam są krótkie biegi?
Jeszcze pytanie z innej beczki. Samochód był nowy, niby silniki są już docierane, ale wiadomo, że lepiej nie szaleć na początku. Problem w tym, że samochód jest użytkowany na krótkich dystansach. Tym bardziej, że jest zima- wątpię, żeby uzyskiwał często temp. roboczą. Czy dobrze dla silnika byłoby się gdzieś przejechać spokojni w dalszą trasę ? Jak myślicie?

Początkujący
 
Pokaż profil

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości