Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Re: Clio IV 0,9 TCE 75 KM

Postprzez carbon » 8 sty 2019, o 13:11

Ciężko powiedzieć...

Jeśli przez krotkie dystanse masz na myśli przejazdy po 2-3 km, a co za tym idzie 90% czasu silnik będzie pracował na zimny, to zabrał bym samochód na trasę.

Jeśli krótkie to +10km, nie bawiłbym się specjalnie w docieranie.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 8 sty 2019, o 20:49

Niestety właśnie odcinki po 4 km - do pracy i ew do sklepu

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 8 sty 2019, o 21:07

marian_fest napisał(a):Niestety właśnie odcinki po 4 km - do pracy i ew do sklepu

To weź autko na 30-50km wycieczki autostradowej czy innej miedzymiastowej.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 8 sty 2019, o 21:15

marian_fest, jakąś trasę na pewno warto zrobić ale znowu bez przesady - w okresie dotarcia chodzi tylko o to, żeby nie nadwyrężać silnika (jeśli dobrze pamiętam zalecenia to było nie wkręcać wysokich bardzo obrotów etc.) a nie żeby jakoś inaczej niż późnej go używać

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 8 sty 2019, o 22:49

Jakie dotarcie, silniki nie wymagają docierania, to nie początek/środek XX wieku.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez mopsik » 9 sty 2019, o 16:25

Instrukcja podaje do 1000 km i max 3 tyś obrotów.Tak wiesz ...około :) bo jak kolega napisał ,to nie auta z FSO z lat 80tych

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 9 sty 2019, o 21:16

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrowienia :)

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 9 sty 2019, o 21:36

Nie trzeba się wzorować na FSO, w moim Renault z 2005r. w instrukcji też piszę, że przez pierwsze 2 tys. km nie należy przeciążać auta.
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez mopsik » 10 sty 2019, o 17:27

Bogdan61 napisał(a):Nie trzeba się wzorować na FSO, w moim Renault z 2005r. w instrukcji też piszę, że przez pierwsze 2 tys. km nie należy przeciążać auta.


Bo dokładnie na tym polega nowoczesne docieranie.FSO to był przykład bo kiedyś inaczej się docierało ;)

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez grzegorzmcewp » 17 sty 2019, o 21:12

No w końcu odebrałem swoje clio grandtour 75 tce. Na razie po przejechaniu 20 km mogę stwierdzić że w porównaniu do 1,2 jest o niebo lepiej. Na jazdach próbnych jechałem 90KM i nie czułem dużej różnicy poza tym że tu nie ma tak dużego efektu turbodziury aczkolwiek przyśpieszenie konkretniejsze zaczyna się powyżej 2500 obrotów. Myślałem że będzie dużo gorzej a jest dobrze. Wiadome nie jest to auto wyścigowe tylko do przemieszczania się z punktu a do b i w tym sprawuje się wyśmienicie jak na pierwsze wrażenie. Jedyne na co mogę narzekać to czas oczekiwania i zwalanie przez renault polska na salon że się czeka ponad termin który był zawarty w umowie a salon znowu winę przerzucał na renault polska. Podobno mam dostać jakąś rekompensatę za to w co nie wierze ale zobaczymy jak sprawa potoczy się dalej.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez mopsik » 18 sty 2019, o 16:36

Miałem podobnie z czasem oczekiwania.Auto stanęło na cle i tyle.Sprzedwca od reki zaproponował mi dywaniki ,warte ok 200 zł i żeby nie dyskutować przyjąłem.Tydzień czasu to nie jakieś wielkie halo.

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 18 sty 2019, o 22:50

mopsik napisał(a):Miałem podobnie z czasem oczekiwania.

Gorzej jest z Dusterami, nie dość że trzeba na nie czekać 4 - 5 miesięcy, to jeszcze są problemy przy ich wydawaniu :arrow: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16829


P.S. :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPv ... 3DI2k_Qrcg
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Termi » 19 sty 2019, o 00:31

Bogdan61 napisał(a):Nie trzeba się wzorować na FSO, w moim Renault z 2005r. w instrukcji też piszę, że przez pierwsze 2 tys. km nie należy przeciążać auta.


Docieranie to ok 3 tys km. Może to nie są lata 80 ale konstrukcja silnika nadal taka sama - a teraz mniej się starają, bo wszystko wyżyłowane i tak naprawdę dopiero klient sprawdza. Nowym autem jednak warto sobie zachować ten okres docierania, na pewno nie zaszkodzi. Ja nawet po regeneracji głowicy z wymianą uszczelki pod głowicą, nowym rozrządem itd itp zalecam 500 km nie cisnąć silnika na max. Mojej matuli robiłem niedawno silnik i właśnie mówiłem żeby te 500 km nie cisnęła autka. Dziś mam info że autko jest o wiele mocniejsze niż było ;)

Teraz czasy są takie, że producenci są nastawieni na serwis a nie cenę nowych aut. Niby nie trzeba docierać - ale silniki w nowych autach kończą się wcześniej niż wypada zmiana rozrządu na pasku (w niektórych przypadkach)... Ostatni nasz przypadek, Sharan 2014 rok, 80 tys przebiegu, 1.4 TSI. kompresja na 1 cylindrze 7 bar, na reszcie 11. Ktoś jest ciekaw to polecam to wpisać w YT, wada fabryczna.

3 tys km docierania na pewno nie zaszkodzi.
Stajnia:
Clio 1 ph1 1.2 Żółta
Clio 1 ph2 1.8 16V Niebieska
Clio 2 ph2 1.9 dTi Szara
Mondeo mk2 1.8 16V Mondziołek

Ekspert
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez grzegorzmcewp » 19 sty 2019, o 19:25

W instrukcji obsługi wyraźnie pisze ze należy to zrobić

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez carbon » 20 sty 2019, o 09:01

U mnie było w sumie 3 tygodnie opoźnienia. Tydzień ponad ustnie omówiony termin, i 2 tygodnie ponad termin podany w umowie (teń miał być najczarniejszym sceniariuszem). ;)

Dostałem samochód zastępczy na te 2 tygodnie, i przeprosimy. Dla mnie ok, bo opcje, dywaniki i zimówki (wraz założeniem), dostałem w cenie samochodu.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez marian_fest » 23 sty 2019, o 19:00

Co do tego docierania i osób krzyczących, że to nie FSO i teraz jest super motoryzacja polecam obejrzeć nowy filmik miłośników 4 kółek, gdzie pokazuje jak wygląda olej w nowym BMW po 20 tys km. Taka piękna dzisiejsza motoryzacja. Na pewno będziemy wymieniać olej po ok 1-2 tys km, mimo że nie jest to zalecane

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez pekus » 11 maja 2019, o 01:22

Panowie,
wlasnie przymierzam sie do zakupu CLIO IV TCe75. (890cm).

Jakies uwagi? rady? Da sie tym jezdzic?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Fafiq » 11 maja 2019, o 08:24

Myśle ze najlepiej iść na jazdę próbna i sprawdzić czy jeździ. : D
Jak poczytasz temat to się dowiesz ze jezdzi

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez pekus » 11 maja 2019, o 11:15

@Fafiq: aby zrobic jazde testowa musze wsykoczyc z prawa jazdy a dokladnie z wszystkich danych. Z pewnych wzgledow unikam tego jak moge.

Wiem. Napiszesz, ze to moj problem ;)

Generalnie mam do dyspozycji CLIO III 1.2 16V podstawe a jezdze na codzien Oplem Agilą 1.0 i generalnie jestem zadowolony.

Stąd było pytanie czy Tce90 to muł czy nie.

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 11 maja 2019, o 12:08

pekus napisał(a):mam do dyspozycji CLIO III 1.2 16V podstawe

Będzie podobne do Clio III, może troszkę więcej momentu na na niższych obrotach ale żeby jechało lubi obroty.

pekus napisał(a):aby zrobic jazde testowa musze wsykoczyc z prawa jazdy a dokladnie z wszystkich danych.

Szukaj takiego w komisie, tam może danych nie trzeba podawać.

Ekspert
 
Pokaż profil

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości