Nadchodzi Clio V - co już wiemy

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Nadchodzi Clio V - co już wiemy

Postprzez sasio » 29 sty 2019, o 02:46

Nadchodzi Clio V !

Obrazek

Blisko 3 lata krążyły pogłoski o następcy wielkiego hitu aut miejskich – jakim jest czwarta generacja modelu Clio.
Początkowo mogliśmy się domyślać jakie będzie to "nowe", gdyż w internecie i prasie krążyły bardzo nieudane grafiki przedstawiające rzekomo Clio V-generacji, jedni wróżyli zmniejszenie Megane, inni zapowiadali powrót do "normalności" tylnych klamek, a jeszcze inni szli bardziej stonowanym tropem – mikstury aktualnych elementów rozpoznawczych marki – jedno było pewne – duży znaczek Renault i światła przypominające literę C.

Początkowo doniesienia prasowe mówiły o oficjalnej prezentacji Clio V pod koniec 2018 roku, jednakże nawet sam producent, nie potwierdził żadnych doniesień prasowych, nie ukazał motywu przewodniego – nawet w krótkich filmikach, aby ten wyczekiwany moment miał nastąpić.
Z jednej strony, Renault trzyma się 7 letniego cyklu życia modelu (wraz z przejściowym liftingiem), co wskazuje na konieczność pojawienia się nowego modelu w 2019 roku, jednakże Clio IV generacji, od wielu lat jest hitem sprzedaży w Europie i na świecie, gdzie tylko w samym 2018 roku, sprzedało się ponad 450.000 sztuk! .
Patrząc jednakże z drugiej strony 7 lat, obecności IV generacji to przy obecnym postępie technologicznym, dość długi okres czasu, a konkurencja ma ogromne aspirację aby być tym numerem 1.

Renault zapowiedziało, że nowe Clio swoją premierę będzie miało w 2019 roku, i to co nas czeka to "ewolucja zewnętrzna" i rewolucja jeżeli chodzi o wnętrze, technikę i użyte materiały.

Dość niespodziewanie, bo pod koniec stycznia, na oficjalnym kanale Renault na platformie YouTube i Facebook, pojawił się krótki film prezentujący pojedyncze, bliskie ujęcia nowego modelu – grill, kawałek deski rozdzielczej i fotela, oraz data 28.01.2019.
Niespełna 3 dni dzielące datę 28 Stycznia od daty "prezentacji" podsycane były wieloma artykułami, dużą liczbą domysłów i jeszcze większą liczbą niewiadomych, ale ten dzień nadszedł , i o to przed Wami zupełnie nowe Clio V.

Obrazek

Wnętrze – nowe, lepsze, piękniejsze !

Pierwszy rzut oka na wnętrze ukazuje nam zupełnie odmienną stylistykę oraz jakość wykonania w porównaniu z tandetnie plastikowym Clio IV.
Renault wzięło sobie do serca narzekania użytkowników na twarde i trzeszczące plastiki, nadmiernie zużywające się materiały we wnętrzu, zbyt słabe oświetlenie kabiny, czy małą ilość gniazd akcesoryjnych która w dobie multimediów okazuje się być sporym minusem.
Projektanci postawili na zupełnie nowe wnętrze, wykonane z połączenia miekkich plastików, ekologicznej skóry, i innych miłych w dotyku materiałów, których spasowanie wydaje się być dużo lepsze, zresztą zobaczcie sami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W oczy rzuca się wyprofilowanie foteli, przeszytych białą – kontrastującą- nicią, które powinny być dużo wygodniejsze od tych które spotkamy w Clio IV, elementy deski rozdzielczej, paneli drzwi i konsoli centralnej, są odpowiednio dopasowane do całościowej stylistyki wnętrza, a dzięki użytym materiałom nie powinny trzeszczeć, i raz na zawsze zerwą z łatką "plastikowości".

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowe Clio otrzymało zasuwany schowek znany z modelu Megane, a ten zlokalizowany przez pasażerem wyraźnie się powiększył, dodano ambientowe podświetlenie dostępne w 8 kolorach rodem z Talismana czy Espace, a dzięki przeprojektowaniu wnętrza uzyskano więcej miejsca na nogi, przez co kabina zyskała na przestronności.

Spoglądając na wnętrze, nie sposób zauważyć tabletu, stanowiącego centralny punkt deski rozdzielczej. Ten 9,3 calowy tablet, znany wizualnie z Megane IV generacji, zastąpi obecnie oferowany R-Link, na rzecz nowego systemu określanego mianem "Connected Cloud Alliance", i pozwala zarządzać autem z poziomu ekranu dotykowego, dodatkowo rzeczą oczywistą jest sterowanie multimediami, radiem, nawigacją i podświetleniem wnętrza auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na uwagę zasługuje także zmiana lokalizacji głośników wysokotonowych wzlędem modelu IV generacji - powędrowały one z podszybia, do osłon słupków A, przez co wyglądają bardziej okazale. Renault wyposażając auto w system nagłośnienia Bose, nie zapomniało o głośniku niskotonowym – ten wzorem aut grupy VAG powędrował w tapicerkę bagażnika – w mojej ocenie znakomity pomysł.

Obrazek

Obrazek

Piata generacja Clio, zapowiadana była nie tylko jako rewolucja jakości użytych materiałów, ale także systemów wspomagających kierowcę. Oczywiście o ile kamera cofania, czujniki parkowania, asystent parkowania czy asystent pasa były dostępne w Clio IV generacji, o tyle Renault pokusiło się o kilka nowoczesnych rozwiązań, min.asystent martwego pola, asysten utrzymania pasa ruchu, asystent samodzielnego parkowania oraz co ciekawe Clio będzie pierwszym modelem francuskiego koncernu wspierającym AI2, co oznacza częściową automatyzację jazdy (kierunek i prędkość) pod nadzorem kierowcy.

Zmianie uległa także stylistyka licznika – zrezygnowano z tradycyjnych wskazówek, dopełnianych przez cyfrowy prędkościomierz, i zastąpiono licznik 7 calowym wyświetlaczem (10 cali w wersji Initiale Paris) na którym możemy zmieniać wyświetlane treści między prędkościomierzem, ekranem nawigacji, obrotomierzem i kilkoma innymi konfiguracjami.

Obrazek

Zespół odpowiedzialny za projekt wnętrza, wziął na celownik także kratki wentylacyjne nowego modelu – zamiast zaokrąglonych postawiono na prostokątne, poziome, duże kratki, a ich lokalizacja została podyktowana wyeliminowaniu problemu Clio IV – parowaniu szyb, oraz słabemu obiegowi powietrza, w myśl dobrej wentylacji wnętrza, zarówno w kwestii ogrzewania, jak i chłodzenia.

Obrazek

Obrazek

Spoglądając na wnętrze nowego Clio możemy doznać deja vu, gdyż przyciski konsoli środkowej, jak i panel sterowania klimatyzacją podzielony na 3 pokrętła, pochodzi żywcem z Kadjara i nowego Dustera - jednakże może się podobać.

Obrazek

Niedaleko panelu klimatyzacji znajduje się odkryty schowek, znany z Clio IV, który za dopłatą może oferować ładowarkę indukcyjną, przez co ładowanie smartfona będzie dużo łatwiejsze.

Obrazek

Bagażnik ma oferować podwójną podłogę znaną z IV generacji modelu, uchwyty ISO Fix służące do montażu ładunku, a jego pojemność wynosić ma około 300 litrów.

Obrazek

Zewnętrznie - też jest pięknie !

Renault Clio V generacji w kwestii wyglądu, jest ewolucją, w dobrym tego słowa znaczeniu.
Zebrano najlepsze cechy każdej generacji, tworząc dość ładne, miejskie auto, które dość mocno nawiązuje do Clio IV, uzupełniając stylistykę o najnowsze trendy całej gamy modelowej Renault.

W modelu znajdziemy ponownie ukryte klamki tylnych drzwi, co podkreśla linię auta, i pozwala delikatnie zmylić niezorientowanych, w ilości drzwi stawiąjąc pytanie "czy to auto jest trzy drzwiowe?".

Nowa generacja Clio jako pierwsza została oparta o platformę CMF/B opracowaną wspólnie przez partnerów aliasu, co pozwala zoptymalizować koszta produkcji wielu modeli, a także w przypadku Clio, pozwala zachować wymiary bagażnika oraz zwiększyć przestronność wnętrza, pomimo zmniejszenia rozstawu osi.

Przód to charakterystyczne lampy w kształcie litery C, masywny grill znany z modelu Kadjar, oraz chromowane obudowy halogenów.

Obrazek

Obrazek

Boki auta, okraszone są wstawkami z nazwą modelu CLIO, oraz przetłoczeniem drzwi i błotnika znanego z wyższych modeli Renault – w przypadku podstawowej wersji przetłoczenie pozostaje puste, w przypadku modelu Initiale Paris czy GT , mamy tam oznaczenie modelowe w postaci charakterystycznego "skrzydełka". Linia boczna poprowadzona jest w sposób zblizony do czwartej generacji Clio, tutaj także znajdziemy charakterystyczne przedłoczenia u dołu drzwi.

Obrazek

Z tyłu auta nie mamy zbytnio wielu zmian. Modyfikacji uległ kształt tylnych lamp – przypominają skrzydła, wyeksponowano koncówkę wydechu, a srebrna listwa znajdująca się na krawędzi klapy, została przeniesiona w okolice dołu zderzaka. Przez mocno pociągnięty do góry zderzak, otwór załadunkowy uległ zmniejszeniu, przez co siłą rzeczy zmniejszeniu uległa tylna szyba, co przekłada się na pogorszenie widoczności do tyłu, szczególnie uciążliwe w tańszych wersjach, nie wyposażonych w kamerę cofania

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silniki – to rewolucja i powolny koniec diesla

Platforma CMF/B w założeniu powstała w odpowiedzi na zmianę polityki Renault, zakładając powstanie wersji elektrycznej lub hybrydowej, każdego modelu oferowanego w gamie Renault do 2022 roku. Pierwotnie platforma CMF/B przystosowana była pod silniki spalinowe i elektryczne, jednakże Clio oferowane będzie także jako hybryda.

Początkowo pod maską Clio miejsce zajmować będą silniki benzynowe i wysokoprężne.

Z benzynowych jednostek znajdziemy :
- trzy cylindrowy 1.0 SCe o mocy 78 KM
- czterocylindrowy 1.3 TCe o mocy 130 KM (znany z Scenic IV), stworzony z Mercedesem
- trzy cylindrowy 1.0 Tce o mocy 100 KM zastępując modele 0.9 Tce, stworzony z Nissanem

Z wysokoprężnych jednostek znajdziemy:
- czterocylindrowy 1.5 Blue dCi 85 KM
- czterocylindrowy 1.5 Blue dCi 115 KM

Wszystkie silniki benzynowe i diesla będą posiadały filtr cząstek stałych – w przypadku benzyny będzie to GPF, w przypadku diesla filtr oparty o system katalityczny SCR z AdBlue.

W oparciu o platformę CMF powstała także odmiana CMF/EV dostosowana do nowego modelu Zoe, jednakże Renault nie skorzysta z pełnej elektryczności modelu Clio, zastosowana zostanie natomiast klasyczna hybryda czyli połączenie benzynowego silnika Nissana 1.6 (HR15) wraz z silnikiem elektrycznym, rozwijająca około 120 KM, wpisując się w koncepcję ECOLAB przyjętą przez Renault. Hybryda trafi prawdopodobnie w 2020 roku pod maskę Clio V.

Renault ucieka z Flins, i rezygnuje z wersji Grand

Z danych opublikowanych przez Renault, wynika, że kilka milionów sprzedanych Clio, produkowanych było w znakomitej większości w Turcji (Bursa) i Słowenia (Nove Mesto) – odpowiednio 72% i 13%, reszta produkcji przypadała na Francję (Flins).
Produkcją piątej generacji zostanie odciążona francuska fabryka na rzecz Turcji (80%) i Słowenii (14%), oznaczając spadek udziału Francji z 14% w 2017 roku, do 6% w 2019 roku.
Co więcej, francuska fabryka ma zaprzestać produkcji modelu Clio V, a jedynie pośredniczyć w imporcie i dostosowywaniu modeli Clio V na rynki ościenne.

Niestety wraz z IV generacją modelu Clio, utraciliśmy wersje 3 drzwiowe, szczególnie cenione w odmianach sportowych, podyktowane to było względami ekonomicznymi. Czwarta generacja kontynowała dostępność kodowej odmiany Estate, w Polsce nazywanej Grandtour, lub po prostu kombi. Niestety wraz z nadejściem piątej generacji modelu, Renault skupia się tylko na krótkiej wersji swojego miejskiego hitu, a rolę obecnego "Granda" będzie pełnił Captur 2-giej generacji który urośnie o całe 10cm.

Premiera modelu oficjalnie odbędzie się na Genewskim Salonie - 3.03.2019

A Wy co sądzicie o nowym Clio?

Opracowanie : sasio
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 29 sty 2019, o 05:34

Bardzo ładne auto, zgodnie z zapowiedzią Renault nie ma rewolucji.... Nieliczni mogą tą generację Clio V pomylić z liftingiem Clio IV.... Ciekawe jak rozmiarowo, czy dalej jest takie ciasnawe jak Clio IV...

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez soccerchicka » 29 sty 2019, o 12:43

Bardzo na plus zmiana. Chociaż patrząc od przodu to takie trochę Megane. Jednak bok i tył to nadal kształt Clio i to mi się podoba :)

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez borsukldz » 29 sty 2019, o 13:52

Z zewnątrz rewolucji nie ma, ale w środku, sądząc po zdjęciach, to i owszem. Ciekaw jestem jak na żywo będzie się prezentować.
vel baluciarz7
 
Pokaż profil

Postprzez darkoos » 29 sty 2019, o 14:58

Mi się osobiście bardzo podoba, ciekawe jaka będzie cena podstawowej jak i najbogatszej wersji.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez daroot » 29 sty 2019, o 16:09

Silniki "rewelacja". Renault schodzi całkiem na psy, znikną z rynku szybciej niż myślą.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez mopsik » 29 sty 2019, o 18:25

Ta piękna wersja to pewnie cena jak za Initiale :) ale skóry ,przeszycia ,miękkie boczki to już cena.

Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 29 sty 2019, o 20:01

Auto startuje od poziomu 15.000€, podejrzewam że u nas zaczną się ceny trochę niżej niż 60.000zł.
Z rynku zniknie także GT i GT Line czyli pakiet wizualizacyjny .
Zostanie tylko RS Line czyli RS i RS Line
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez BlueMan » 29 sty 2019, o 20:36

Cena trochę wysoka.

Ale generalnie obłędnie wygląda nowe Clio! :dance:

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Cassis » 29 sty 2019, o 21:03

sasio, rozumiem, że ma powstać RS? Bo z tego co mi wiadomo Renault nie podjęło oficjalnej decyzji.
Wysoki poziom konwersacji zapewnia - Cassis
Obrazek
Grillman

Zlotowicz
Zasłużony
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sudi » 29 sty 2019, o 21:18

sasio napisał(a):Auto startuje od poziomu 15.000€, podejrzewam że u nas zaczną się ceny trochę niżej niż 60.000zł.

60000zl to podstawowa meganka kosztuje.
Live is too short to be boring
Renault Clio :)
#156

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
Moderator
Lider Regionalny
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 29 sty 2019, o 21:33

"
Produkcją piątej generacji zostanie odciążona francuska fabryka na rzecz Turcji (80%) i Słowenii (14%), oznaczając spadek udziału Francji z 14% w 2017 roku, do 6% w 2019 roku."

to akurat nie jest zbyt dobra wiadomość - w obecnej generacji nieraz było słychać, że z partiami spoza Francji (szczególnie tymi z Turcji) bywały różne problemy na które posiadacze modeli z Flins nie mieli okazji narzekać. Z drugiej strony patrząc na politykę lokalną we Francji to nie ma się co dziwić, że firmy przerzucają produkcję za granicę...

Przechodząc do samego Clio V to szykuje się świetny samochód, szkoda tylko, że fotki są z wersji, których praktycznie na rynku nie będzie. Ciekawe jak będzie się prezentowała 5 generacja w średnich pakietach wyposażenia.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 29 sty 2019, o 22:00

Cassis Renault zapowiedziało likwidację wersji GT i GT Line którego zastąpi RS Line.
Pytanie tylko czy będzie to pakiet wizualny wyglądem przypominający RSa a sam model RS powstanie, czy to już wszystko jak na poniższych fotkach, aczkolwiek zbyt mało agresywny design.

86A3F745-B1FF-4BAC-AEB0-7614B2742C63.jpeg


751A6505-7FCF-4117-9179-2CBFFC82AE42.jpeg


77F00DA1-BA70-4499-B9C4-3C2A9CE54758.jpeg


sudi pamietam jak Twingo I kosztowało najtaniej 29.900, obecna 3 generacja najniżej 36.000.
Rosną ceny aut bo ludzi stać na więcej.
Pytanie jest jedno, czy cena 15.000€ dotyczy już bardziej wyposażonych wersji które na zachodzie mogą uchodzić za podstawę, a u nas dla przedstawicieli zrobią coś ekstra. Jeżeli cena podstawowej wersji wyniesie ok 50.000zł mogą powtórzyć hit wśród handlowców .
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 29 sty 2019, o 22:05

A dla mnie brak kombi to jest bezsens.Skoda ze swoja fabia juz zaciera rece bo to bedzie ostanie miejksie auto kombi.Niby captur ma przejać funkcje kombi tyle tylko ze captur bedzie przynajmniej 10 tysiecy drozsze od clio .Wiec moze sie okazać że im spadnie sprzedaż clio 5

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez dezerter » 30 sty 2019, o 00:00

dupy nie urywa, megane ładniejsza
po co ta szybka przy lusterkach chyba żeby szumy większe były.
odwiedzi się Poznań i oceni namacalnie co to będzie warte :evil:
moją obecność na forum sponsoruje IRENA

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 30 sty 2019, o 08:32

SebaLBN, niestety takie czasy.
Sprzedaż wersji Grand wynosił mniej niż 10% i głownie klienci flotowi w tanich wersjach.
Widać to po placach, gdzie dostać bogato wyposażone kombi graniczy z cudem - Limited to szczyt możliwości.

Niestety jak w przypadku CIV wywalenie wersji 3 drzwiowej jakoś nie odbiło się spektakularnie na sprzedaży, i tak będzie z Capturem.
Ogólnie nowe Clio będzie miało 12mm krótsze nadwozie ale szersze już o 66mm.
Szczerze, Grand jest fajny i pakowny ale widać że mało kto go wybierał nawet patrząc po mieście.
Popyt na niego jest na rynku aut używanych.
W wielu miastach widzę : nowe Clio to hatchback, używane Clio świeżo rejestrowane to grand
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 30 sty 2019, o 10:57

to w sumie dobrze.werska kombi bedzie trzymać cene

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez soccerchicka » 30 sty 2019, o 12:07

sasio, Ja w Łodzi widuję bardzo dużo grandów i to wcale nie w wersji biednej.. Często rodziny z dziećmi tym jeżdzą.

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez borsukldz » 30 sty 2019, o 13:42

soccerchicka napisał(a):sasio, Ja w Łodzi widuję bardzo dużo grandów i to wcale nie w wersji biednej.. Często rodziny z dziećmi tym jeżdzą.

U nas to w ogóle w cholerę tego jeździ ;)
vel baluciarz7
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 30 sty 2019, o 15:55

W modelach przedliftowych każdy miał chromowane uszczelki :)
W poliftach od 2018 także wszystkie Limited mają chromowane listwy.
Bogatsze chodziło mi wyżej od Limited
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Peterson i 3 gości