Kupno Clio I - na co zwrócić uwagę?

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: Moderatorzy, Liderzy

Kupno Clio I - na co zwrócić uwagę?

Postprzez olek123 » 15 paź 2010, o 20:02

Witam,
Chcę kupić swoje pierwsze auto, mam do wydania około 1500 zł,
z samochodów dostępnych na rynku zdecydowałem się na Clio pierwszej generacji.
Poszukuję małego samochodu z silnikiem benzynowym 1,1 lub 1,2.

Nie znam się dobrze na samochodach, dlatego chciałem poprosić użytkowników lub osoby, które mają styczność z tymi samochodami by napisały na co zwrócić uwagę przy kupnie, jakieś słabe punkty, rzeczy które lubią się psuć.

P.S. Jak uważacie, czy w tym przedziale cenowym Clio to dobry wybór?
olek123

Pokaż profil

Postprzez zyga4don » 16 paź 2010, o 09:00

kolego polecam archwium jest tam multum tematów ;)
od siebie:
1.1 - takiego miałem, gaźnikowiec, rorząd na łańcuszku - bezproblemowy silnik, ale przestarzała konstrukcja stosowana w r5 i starej dacii, mała pojemność nie oznacza tu małego spalania, może w trasie
1.2 energy - silnik na wtrysku rozrząd na pasku.
do wyboru masz wersje wyposażeniowe:
RL - biedak totalny wiem bo mialem, ta wersja nie miała nawet kieszeni w drzwiach pasażera nie wspomnając o zegarku czy obrotomierzu ;)
RN- taki że tak powiem standart
RT - wypasik, możesz liczyć na elektryke szyb, central, wspomaganie i inne gadżety.

jeżeli miałbym ponownie kupować clio w pierwszym wydaniu odpuściłbym sobie oba w/w silniki, w zamian za to wybrałbym 1.4, z tego względu że spalanie jest praktycznie takie same, zapas mocy jest większy bo masz do dyspozycji chyba 75km o ile pamietam a w budzie clio to już jedzie.