Jakie clio 3 w benzynie do gazu (1.2 TCe, 1.4 czy 1.6)?

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Jakie clio 3 w benzynie do gazu (1.2 TCe, 1.4 czy 1.6)?

Postprzez jender » 14 lut 2016, o 23:30

Przede wszystkim witam Wszystkich ponieważ jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post!

Zamierzam w najbliższym czasie kupić Clio 3 w benzynie. Auto będzie z przeznaczeniem dla żony, głównie do jazdy miejskiej. Będzie gazowane. Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika. W grę wchodzą przede wszystkim 1.4 98 KM, 1.2 TCe i ew. 1.6. Co do tego ostatniego to mam pytanie, czy warto brać pod uwagę wersję 88 KM? (trochę ogłoszeń z tym silnikiem jest) czy szukać raczej wersji 110 KM? Zaznaczam od razu, że wersja 1.2 75 KM odpada bo jest za słaba. Jeździłem chwilę takim autem i wiem, że na pewno go nie kupię.
Chciałbym żeby auto było w miarę bez awaryjne (wiem, że "Jak dbasz, tak masz" ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy), i dość elastyczne.
Czy clio ma jakieś charakterystyczne dla modelu usterki, których należy się wystrzegać? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czy kwota 17 zł pozwoli realistycznie myśleć o zakupie bezwypadkowego auta z udokumentowaną historią i do tego w dobrym stanie? Auto zamierzam mieć w rodzinie przez ok. 5 lat i w tym czasie przejedzie pewnie 50-60 tys. km? Z jakim przebiegiem szukać auta, żeby przeżyło ten czas w miarę bezawaryjnie?
Co do silników to mam jeszcze dwa pytania. Jaką mają one regulacje luzów zaworowych i jaki jest do niej dostęp? Miałem w przeszłości Thalie 1.4 75 KM i tam regulacji zaworów trzeba było dokonywać do ok 30 tys. km? Z tego co kojarzę regulacja zaworów była śrubowa bo nie płaciłem za tę czynność dużo (wiem, super dedukcja :D ). Czy w podanych przeze mnie silnikach jest podobnie? Drugie pytanie - jak jest tak na prawdę z awaryjnością TCe? W pismach branżowych straszą wydatkami, tymczasem gdy ostatnio pytałem w ASO stwierdzili, że każda benzyna od Renault jest bezawaryjna i nie ma z nią problemów... Jak to w końcu jest?

Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi. Zdaję sobie sprawę, że prawdopodobnie na większość z moich pytań można znaleźć odpowiedź na forum ale niestety nie mam czasu, żeby przebijać się przez wszystkie tematy i posty w poszukiwaniu odpowiedzi. Obowiązki zawodowe i rodzinne niestety na to nie pozwalają, czyt. zbyt mało wolnego czasu :(

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Wanio123 » 14 lut 2016, o 23:37

Jeśli samochód ma być dla żony ( pytanie jak lubi jeździć?) to poleciłbym 1.2 :) aczkolwiek one jest za wolne dla was. Śmiało można polecić jednostkę 1.4 jak i 1.6 obie dosyć sprawnie radzą sobie z Clio. Co do silnika 1.6 88km jest to ta sama jednostka co 1.6 110km lecz zdławiona na potrzeby niemieckiego rynku ( nizsza moc - niższe opłaty) i tym samym być może dłuższa żywotność silnika ze względu na mniejszą moc. Osobiście tylko mogę się wypowiedzieć na temat 1.4 16V - miałem takie Clio 2 , byłem bardziej niż zadowolony z osiągów ;)
Było
Honda Prelude 3 Gen 91' > Mazda 323 BG GTX 92' > Clio 2ph2 1.4 16V (UK) > Clio 3ph1 1.5 Dci 106ps
Jest
Audi S4 B6 Avant 4.2 40V 344PS , Twingo 1ph2 1.2 16v

... Jeżdżę V8 więc nie pytaj czy Ci pożycze...bo sam nie mam :D

Średnio Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 14 lut 2016, o 23:43

Wanio123 napisał(a): Śmiało można polecić jednostkę 1.4 jak i 1.6 obie dosyć sprawnie radzą sobie z Clio.

Też polecam te silniki (szczególnie jeśli auto ma jeździć na LPG).
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 15 lut 2016, o 05:30

Zdecydowanie wolnossące do LPG, czyli 1,4 lub 1.6.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez jender » 15 lut 2016, o 09:03

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi.
Mam pytanie odnośnie 1.2 TCe - czy jest on bardziej awaryjny niż 1.4 albo 1.6, czy po prostu uważacie że do lpg lepiej nadają się wolnossące silniki? Obecnie mam Laguna 2.0T w lpg i nie ma w związku z lpg absolutnie żadnych problemów. Mam kumatego gazownika, który umie dobrze dobrać instalkę i dobrze ją zamontować.
Tak jak pisałem kiedyś miałem Thalie 1.4 75 KM i problemów z gazem nie było ale dynamika to był koszmar. Ostatnio jeździłem też Megane 3 1.6 110 KM i było podobnie jak z Thalią. Takiego rozczarowania to już dawno nie czułem. Czy Clio 1.4 98 KM albo 1.6 110 KM jest bardziej dynamiczne niż ww. Thalia albo Megane?
I jeszcze dwa pytania, jak reguluje się w nich luzy zaworowe i czy kwota 17 tys zł pozwala myśleć realnie o zakupie auta bezwypadkowego z udokumentowaną historią w dobrym stanie?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez sudi » 15 lut 2016, o 09:21

1.2 TCE i 1.4 luzy zaworowe reguluję się śrubkami.
Za 17 tyś. powinieneś kupić ph1 bezwypadkowy z udokumentowaną historią o ile takiego znajdziesz.
Live is too short to be boring
Renault Clio :)
#156

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
Moderator
Lider Regionalny
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez tony_tr » 15 lut 2016, o 10:54

sudi napisał(a):1.2 TCE i 1.4 luzy zaworowe reguluję się śrubkami.


Warto dodać, że mowa tu o 1.4 8V, a nie o 16V. W Clio III nie ma już silników 1.4 8V, a 16V gdzie jest hydrauliczna regulacja. Ja w swoim 1.4 16V mam instalację gazową BRC. Szczerze polecam.

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez kratylos » 15 lut 2016, o 12:56

z tych wybranych 1.4 dobrze zniesie gaz i w ruchu miejskim sobie dobrze poradzi
1.6 to troche na wyrost, jest ich mniej na rynku i trudniej bedze dostać coś fajnego
tce to srednio znosi lpg dodatkowo jest klopot z umiejscowieniem zb na gaz silniki 2.0t to inna bajka do 1.2 tce nie ryzykował bym gazu sam jezdze na pb 70.000km i zero jakichkolwiek problemow
pozdr
Kratylos

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez a_fly » 15 lut 2016, o 19:08

kratylos napisał(a):z tych wybranych 1.4 dobrze zniesie gaz i w ruchu miejskim sobie dobrze poradzi
1.6 to troche na wyrost, jest ich mniej na rynku i trudniej bedze dostać coś fajnego
tce to srednio znosi lpg dodatkowo jest klopot z umiejscowieniem zb na gaz silniki 2.0t to inna bajka do 1.2 tce nie ryzykował bym gazu sam jezdze na pb 70.000km i zero jakichkolwiek problemow


1.2TCe średnio znosi LPG? Ale już 1.2 bez problemów?
Dla mnie nie ma czegoś takiego jak silnik na wyrost. Gdybym miał możliwość brałbym Clio III ph1 z 1.6 110KM zamiast obecnego 1.2TCe (silnik D4F784).

Problem ze zbiornikiem na LPG w miejscu koła zapasowego jest w każdym Clio III bez znaczenia na wersje silnikową, czy to 1.2/1.4/1.6.

Jako użytkownik Clio III 1.2TCe dopiero od czerwca 2015 (na razie przejechałem 26k km) z LPG, stwierdzam że silnik brzmi jak 1.2, jedzie jak 1.4, pali jak 1.6.

Szukając auta nie patrz na przebieg tylko na stan pojazdu - silnika. Osobiście wole 180k km w trasie niż 60k km po mieście. W budżecie, który posiadasz zdecydowanie powinieneś ustrzelić coś fajnego.
Clio III ma sporą nadwagę, według mnie też słabe hamulce, ale tutaj nie wiem czy to nie kwestia moich opon zimowych. Do miasta fajne auto, jak dla mnie właściwy kierunek to 1.6.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Teornis » 15 lut 2016, o 20:19

Posiadam wersje 1.6 110 KM z instalacją LPG i mogę polecić taką opcje. Kwestia tego czy 1.6 będzie na wyrost to serio kwestia konkretnego przypadku dla kogo będzie auto. Warto mieć na uwadze że clio III względem clio II przybrało dosyć na wadzę (według dokumentów mój ma 1235 kg) przez co 1.6 to nie jest zły wybór. Co do spalania to podejrzewam że względem mniejszych jednostek jeśli nie mówimy o strasznym ecodrivingu tylko hmm normalnej jeździe nie będzie różnicy. W moim przypadku na benzynie średnie 6,9 l, a na gazie jakieś 8 l na 100 km ( wartość średnia lpg z teraz okresu zimowego, więc może być przez to zawyżone). Jeśli chodzi o porównanie z thalią 1.4 75 km z lpg to kolega takie auto ma i hmm nie ma porównania odnośnie dynamiki :D (oczywiście pozytywnie dla clio).
Odnośnie hamulców o których wspominał kolega a_fly, to ja u siebie nic nie stwierdzam tarcze z przodu i z tyłu u mnie bardzo dobrze tego "chomika z nadwagą" zatrzymują ;)
O czym należy pamiętać przy tym silniku to - cewki które padają (kwestia szeroko omawiana), oraz to że w 1.6 jest kzfr (koło zmiennych faz rozrządu) które należy pilnować i nie oszczędzać przy wymianie rozrządu i wymienić dla świętego spokoju :D . Tak to chyba nic jakiegoś specjalnego nie ma.
Jedynie co jest problematyczne jakby się dłużej zastanowić to mało miejsca przy silniku w wersji 1.6 i gazownik musi się nagimnastykować, ale jak mówisz że masz dobrego fachowca od gazu to nie będzie dla niego problem ;)

Początkujący
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez jender » 16 lut 2016, o 09:08

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi. Wiele mi one pomogły [SMILING FACE WITH SMILING EYES] czyli generalnie poza cewkami i kzfr nic się raczej w tych silnikach nie psuje? 1.4 98 KM też ma kzfr?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez tony_tr » 16 lut 2016, o 13:24

Nie.

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez jender » 16 lut 2016, o 23:56

Czyli podsumowując - najlepiej brać 1.4 98 KM? Ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych + brak kzfr. Do tego zadowalająca dynamika, przyzwoite spalanie i mniejsza waga niż 1.6, więc zawieszenie i układ hamulcowy będą mniej cierpieć. Do tego pewnie niższa cena ubezpieczenia niż przy 1.6...
1.2 TCe ma śrubową regulację luzów zaworowych + turbinkę (czy ta turbina to rzeczywiście problem, w sensie czy to rzeczywiście się psuje) natomiast 1.6 ma kzfr (pytanie, czy są z nim takie same problemy jak np. w Megane II? Użyłem na Naszym forum szukajki i nic nie znalazłem. Na forum o Megane 13 stron i info, że potrafi to padać po 20 - 40 tys km. U Nas nie ma takich tematów - czy jest możliwe, żeby konstrukcja/układ podzespołów w silniku był inny niż w Megane II co sprawia, że kłopoty nie występują?). Wiem, że jestem upierdliwy ale wolę rozwiać wątpliwości zanim zacznę przeszukiwać internet w poszukiwaniu tej "idealnej" Cliówki ;) Widziałem kilka ofert 1.6 z automatem (4-stopniowa skrzynia). Jak ona sprawuje się w użytkowaniu? Jest awaryjna, wolna, szarpie? I ostatnie pytanie, czy jest jakaś wartość przebiegu, przy której zaczynają się pojawiać w Cliówkach problemy?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Teornis » 17 lut 2016, o 02:09

Z tym kzfr to tylko tak przestrzegam że jak co to warto dbać i przestrzegać zaleceń, a nie powinno być teoretycznie problemów ;) . Możliwe że względem megane II jest coś poprawione w tym aspekcie. Pytanie czy problemy mają meganki z początku produkcji (2002) czy też późniejsze. Tak patrząc pobieżnie po kodach silnika to niby inne mają megane II, a inne clio III.
Jeśli chodzi o masę to nie wiem czy jest duża różnica i raczej nie powinna być aż tak odczuwalna dla zawieszenia bądź hamulców (one też powinny być zawsze przez inżynierów dobrane do konkretnego modelu) :D . Ubezpieczenie fakt powinno być niższe dla 1.4, ale to warto dokładniej zobaczyć jak wycenią ubezpieczyciele. Przykładowo kolega ma golfa gti z silnikiem 2.0 i płaci jakieś 400 zł (nie wiem jak to zrobił :D ).
W kwestii automata się wolę nie wypowiadać, bo nie miałem styczności. Jedynie po danych widać że "w teorii" jest wolniejszy i więcej pali ale to teoria :) Kwestie przebiegu - usterek to na pewno trzeba pamiętać o cewkach (w moim przypadku jakieś 130 tyś i 4 poszły do wymiany) :lol: , a tak to ciężko mi więcej stwierdzić bo dużo więcej nie mam natrzaskane nim :D .
A upierdliwy nie jesteś tylko chcesz się rozeznać w sytuacji przed kupnem co jak dla mnie jest mądrym podejściem ;)

Początkujący
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 17 lut 2016, o 06:51

Teornis napisał(a):z silnikiem 2.0 i płaci jakieś 400 zł (nie wiem jak to zrobił

Nic nie robił, ma więcej niż 25 lat, PJ dłużej niż 2 lata, mieszka w małym mieście/na wsi, 60% zniżki za bezszkodową jazdę, 5-10% za jednorazową wpłatę i już.

Ekspert
 
Pokaż profil

Postprzez jender » 21 lut 2016, o 15:41

Z tego co czytałem to wszystkie Meganki z 1.6 od 2002 roku mają problemy z kzfr...[POUTING FACE]
Wiecie może czy można sprawdzić po VINie samochody spoza polskich salonów? Tzn czy Renault ma ogolnoeuropesjką bazę danych czy każdy kraj ma osobna? Przejrzałem kilka ogłoszeń i ciężko o coś krajowego...

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez mayn » 21 lut 2016, o 16:30

Widzę nowe oryginalne KZFR to koszt 270 zł. Czy to majątek wymienić takie koło dodatkowo z każdą wymianą rozrządu czyli co 4-5 lat ? O samochody krajowe zadbane ciężko, takie samochody najpierw się rozchodzą w rodzinie, znajomych. Z sprowadzonymi trzeba być ostrożnym.

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez jender » 21 lut 2016, o 19:07

No to nie jest wielki koszt. Ale czytałem że w Megankach ori kzfr potrafi paść już po 30-40 tys. km czyli nawet w 1/3 żywotności rozrządu, a żeby je wymienić to przecież trzeba rozrząd rozmontować no i chyba wypada też wymienić wtedy pasek rozrządu. Tak więc całkowity koszt poleci do co ok 1000 zł...

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez przeklinak » 9 sie 2019, o 13:32

Myślałem zmienić clio 2 na clio 3 z 1.4 lub 1.6 ale jak się patrzę na ceny to megane lub nawet lagunę kupi się taniej w tych samych rocznikach (patrzyłem akurat na 2007), ludzie chyba pogłupieli z tymi cenami :P
#307

Fiat 125p 1500 - 1985' - poszło na złom w 2005r
VW Passat b3 1.8 - 1991' - sprzedany
Clio 2 1.4 16v - 2000' - obecny
Laguna 2 phII 2.0 16v - 2005' - obecny http://renaultlaguna.pl/forum/user/112921-rafalws/

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez davop » 9 sie 2019, o 20:52

co ciekawe ceny części zamiennych też zbliżone, a patrząc na częstotliwość wymiany (np raz na kilka lat) to koszt podzielony na miesiące rozmywa różnice.
Moje ostatnie OC z zeszłego roku:
- clio 2008: 498zł
- twingo 2011: 498zł
- megane 2016: 371zł ! (aktualna wycena, bo mam po poprzednim właścicielu)
Clio I Ph3 >> Thalia I Ph3 >> Clio III Grandtour Ph1 >> Megane IV HB + Twingo II Ph1

Obrazek 1,5dCi K9K 656 zwykłe Megane davopa
Obrazek 1,2TCE D4F zwykłe kombi davopa Obrazek

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil


Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron