CLIO 5 ?!

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Re: CLIO 5 ?!

Postprzez sasio » 28 sty 2019, o 17:00

Dziś wieczorem wrzucę obszerny temat o Clio v
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 28 sty 2019, o 22:40

https://translate.google.pl/translate?h ... 01398.html

zebrane fakty o nowym Clio z francuskiego portalu - chyba najlepsze źródło bo polskie stronynie spieszą się z podaniem czegoś więcej niż tych samych fotek.

Zwraca uwagę szczególnie 1. zdjęcie - w odróżnieniu od tych oficjalnych tu ten tunel przy skrzyni wygląda dobrze - lepsza perspektywa?

Do upierdliwych: zaskakująco dobre tłumaczenie więc wrzuciłem.

Samo Clio.. cóż, takie zbyt Peugeot'owate to się wydaje niestety, ale ogólnie fajnie to się prezentuje,
zegary powalają (filmik na stronce działa dopiero jak otworzycie portal nie przez GT)

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez soccerchicka » 28 sty 2019, o 23:08

Bardzo mi się podoba to wnętrze chociaż kierownica jakoś nie przypadła mi do gustu..
Ciekawe czy będzie Android Auto no i oczywiście jak będzie wyglądać system multimedialny w wersji podstawowej/średniej - bo ten ze zdjęć to tylko w topowej wersji raczej..

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 28 sty 2019, o 23:12

Panel sterowania, jak... w nowej Dacii Duster II.

Obrazek
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 28 sty 2019, o 23:20

Ciekawe czy bedzie kombi i czy wejdzie z wersja krotka w jednym czasie.Ale wnetrze jest niezle.lepiej niz w megane 4

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez soccerchicka » 28 sty 2019, o 23:22

Jeszcze taki filmik znalazłam https://www.youtube.com/watch?v=A2o8KalH2ik

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez sasio » 29 sty 2019, o 02:47

Seba Nie będzie Granda.
Zapraszam Was tutaj -> viewtopic.php?f=8&t=47274
Renault Clio IV Grandtour 2017
1.2 D4F Limited+++

Czerwony Flamme

Zaawansowany
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 29 sty 2019, o 09:11

No to lipa że bedzie brak kombi.Szkoda.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez WinFS » 29 sty 2019, o 21:19

[quote="soccerchicka"
Ciekawe czy będzie Android Auto no i oczywiście jak będzie wyglądać system multimedialny w wersji podstawowej/średniej - bo ten ze zdjęć to tylko w topowej wersji raczej..[/quote]


w CL4 dali AA to czemu by w nowym miało nie być...

Tablet ze zdjęć - 9,3" tylko w top wersjach w/g artykułu który wrzuciłem

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez bravo » 14 paź 2019, o 11:24

Miałem okazję jeździć nowym CLIO 5 z silnikiem 1,0 100 KM. Ogólnie auto ładne, trochę większe w środku i bardzo podobne na zewnątrz w stosunku do CLIO IV. Ale wygląd to rzecz gustu. Przede wszystkim interesował mnie silnik. Auto jedzie lepiej od dołu natomiast środek i góra jest podobna do CLIO IV 0,9 TCE 90 KM. W mieście będzie jechało sprawniej bo nie trzeba będzie często redukować biegów, ale poza miastem już tak różowo nie jest. Elastyczność 60-100 i 80-120 na czwartym biegu jest podobna do clio IV 90 KM. Podsumowując wymiana CLIO IV TCE 90 na CLIO V 100 jest nieopłacalna ( zwłaszcza, że salon " zaśpiewał " 65.000,00 złotych za wersję INTENS z nawigacją, a w tej cenie auto jest w zasadzie niesprzedawalne ).

Pozdrawiam

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 23 paź 2019, o 11:51

Posiedziałem dziś chwilę w Clio 5. Jestem zaskoczony jak mało jest miejsca w środku w stosunku do posiadanego Clio 3. Przykład - na wysokości ramion z przodu jest 137,2 cm, podczas gdy w u mnie 140,2 cm (dane katalogowe). Przy wzroście 180 cm siedząc z tyłu zostało mi może 3cm nad głową. Wysoko poprowadzony próg z tyłu utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Z przodu z powodu kształtu konsoli pasażer ma ograniczoną ilość miejsca na lewą nogę. Kierowca ma też miejsca na prawą nogę w stosunku do Clio 3. Przednie słupki są poprowadzone inaczej przez co przednia szyba jest mniejsza na szerokość ale i optycznie na wysokość (nie mierzyłem) przez co po powrocie do swojego samochodu poczułem się przynajmniej jak w średniej wielkości kompakcie. Generalnie w Clio 5 czuje się jak w samochodzie wyższej klasy pod względem materiałów, designu i estetyki, ale klasę niżej pod względem ilości miejsca. Tylna kanapa optycznie też wydaje się węższa. Ten design wewnętrzny z bardziej prostą deską przypomina mi auta typu Seat Arona. Renault do tej pory kojarzyło mi się raczej z obłymi kształtami.
Były właściciel Clio III Grandtour 20th

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez dezerter » 23 paź 2019, o 13:58

o widzisz fajna recenzja w stosunku do clio 3.
Nie miałem jeszcze okazji siedzieć w clio5 ale jeżeli prawa noga ma mało miejsca to jest źle nie wspomnę o lewej stronie- pasażer.
ja też będę odnosił się do swojego clio 3, wszyscy porównują go do clio 4 tak jakby zapomnieli ze była 1, 2 czy 3.
wiadomo ze to inne czasy ale miejsce w środku jest zawsze na czasie.
moją obecność na forum sponsoruje IRENA

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez bravo » 23 paź 2019, o 14:19

Faktycznie środkowa konsola znacznie pomniejsza miejsce na nogi, ale nie to jest najistotniejsze. Najważniejsze jest to , że ma rant duży rant ( około 2-3 centymetrowy ) i w przypadku gdy lubimy oprzeć sobie nogę o środkową konsolę to już po paru minutach pojawia się problem tz. owy rant uciska mocno na nogę i pojawia się ból. Wydaje się być to szczegół, ale mi bardzo przeszkadza.

Początkujący
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 23 paź 2019, o 16:33

Dodam jeszcze, że kierownica jest dość mięsista, schowek przed pasażerem raczej skromny, za to dość głęboki. Wróciły tylne kurtyny powietrzne. W 3 ce były dostępne w zależności od wersji wyposażenia, w 4 brak, a w 5 są w standardzie.

Zastanawiam się czy kształt tej konsoli to sprawa designu czy praktyczna. Widzę, że w Renault od czasu do czasu coś tworzą na nowo i nie zawsze im wychodzi. Przykład - w Kadjarze poliftowym skopali zagłówki przednie, które nie mają regulacji przód-tył, a są za bardzo do przodu, tak, że nie można się w pełni plecami oprzeć o siedzenie bo zagłówek głowę odpycha.
Były właściciel Clio III Grandtour 20th

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez davop » 27 paź 2019, o 23:55

2019-10-27   Clio V 1.0TCE.png
1.0TCE

2019-10-27   Clio V 1.3TCE.png
1.3TCE
Clio I Ph3 >> Thalia I Ph3 >> Clio III Grandtour Ph1 >> Megane IV HB + Twingo II Ph1

Obrazek 1,5dCi K9K 656 zwykłe Megane davopa
Obrazek 1,2TCE D4F zwykłe kombi davopa Obrazek

Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Duster » 10 lis 2019, o 01:52

Test łosia. Zaliczony z prędkością 75km/h z uwagą, że czynnikiem limitującym jest nie zawieszenie, ale opony Continental Eco Contact 6.

https://www.youtube.com/watch?v=_P-FsMgH4aI
Były właściciel Clio III Grandtour 20th

Bardzo Zaawansowany
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez Mmmarios » 23 lis 2019, o 02:36

Duster napisał(a):Posiedziałem dziś chwilę w Clio 5. Jestem zaskoczony jak mało jest miejsca w środku w stosunku do posiadanego Clio 3. Przykład - na wysokości ramion z przodu jest 137,2 cm, podczas gdy w u mnie 140,2 cm (dane katalogowe). Przy wzroście 180 cm siedząc z tyłu zostało mi może 3cm nad głową. Wysoko poprowadzony próg z tyłu utrudnia wsiadanie i wysiadanie. Z przodu z powodu kształtu konsoli pasażer ma ograniczoną ilość miejsca na lewą nogę. Kierowca ma też miejsca na prawą nogę w stosunku do Clio 3. Przednie słupki są poprowadzone inaczej przez co przednia szyba jest mniejsza na szerokość ale i optycznie na wysokość (nie mierzyłem) przez co po powrocie do swojego samochodu poczułem się przynajmniej jak w średniej wielkości kompakcie. Generalnie w Clio 5 czuje się jak w samochodzie wyższej klasy pod względem materiałów, designu i estetyki, ale klasę niżej pod względem ilości miejsca. Tylna kanapa optycznie też wydaje się węższa. Ten design wewnętrzny z bardziej prostą deską przypomina mi auta typu Seat Arona. Renault do tej pory kojarzyło mi się raczej z obłymi kształtami.


I ja dorzucę swoją opinię. Pracuję w branży i miałem okazję jeździć 5tką w wersji 1.0 Tce RS Line nieco ponad tydzień, choć miało to miejsce parę miesięcy temu więc pewne szczegóły już uleciały. Muszę przyznać, że moje odczucia są dość zbliżone, ale uogólniając zdecydowanie pozytywne (punktem odniesienia jest dla mnie IV generacja i konkurenci z segmentu). Wygląd zewnętrzny to w zasadzie niewielka ewolucja. Mi się podoba, ale to rzecz gustu. Można by liczyć na więcej, ale nie jest źle, aczkolwiek niemal cała gama wygląda teraz identycznie. Cóż, nie tylko Renault idzie tą drogą - takie czasy. Na pewno przednie ledy w standardzie można zapisać po stornie plusów (choć z miejsca podnoszą cenę auta). Wnętrze natomiast to jakościowo różnica klas względem poprzednika. Lepsze materiały i udoskonalenia robią robotę. Także audio uległo poprawie i trudno na cokolwiek narzekać (chyba, że ktoś jest ortodoksyjnym audiofilem).Dodatkowy plus za dołożenie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (w końcu!). Trochę inaczej jest jednak w przypadku przestrzeni. O ile z przodu jest raczej dość dobrze i w żadnym razie przeciętny kierowca nie będzie się czuł jak w konserwie, o tyle z tyłu jest odczuwalnie ciaśniej (i niżej). Krótko mówiąc - powiększony bagażnik nie wziął się znikąd. Skoro już o nim mowa to z jednej strony jest większy niż w IV htb, ale jednak te oficjalne 390l (w tym segmencie - wow!) zostały uzyskane w dużej mierze poprzez zwiększenie głębokości i progu załadunku, a dodatkowo wciśnięcie go głębiej w kabinę. Objętościowo pewnie się wszystko zgadza, ale jednak nawet Focus mk2 z bagażnikiem 400l (zaledwie 10l teoretycznej różnicy) był bardziej praktyczny (wiem, wiem inna klasa). Krótko mówiąc o ile katalogowo różnica względem poprzednika jest znaczna, o tyle w życiu codziennym będzie dość odczuwalna, ale nie tak bardzo jak wskazują suche fakty. Z tego co kojarzę autko siedziało na 17stkach. Wydaje mi się, że o ile stylistycznie było całkiem ładnie, a prowadzenie było przyzwoite, o tyle jednak 16tki dodały by nieco komfortu i były by lepszym rozwiązaniem w codziennej eksploatacji. Wielki, ale to wielki plus (!) należy się za to za wyciszenie. Ono bije na głowę nie tylko konkurentów i poprzednika (choć w 0.9 Tce nie jest z nim źle), ale także wiele droższych aut. Do tego, jako wisienka na torcie, doszedł silnik. Sprawia wrażenie bardzo rozsądnie dopracowanego poprzednika. Jest bardziej dynamiczny (choć nie ma przepaści), ma większą kulturę pracy i świetnie współgra z 5 biegową skrzynią. Mimo tego, że jestem zwolennikiem 6tek, to tu muszę przyznać, że przy tak dobrym zestopniowaniu i długim 5 biegu, połączonym ze świetnym wyciszeniem nie odczuwa się jakichkolwiek braków. Zwłaszcza w mieście można nieco rzadziej sięgać do lewarka. Warto zwrócić uwagę, na hydrauliczną regulację luzów zaworowych, która jest świetną wiadomością, dla rozważających zakup wersji gazowych lub dołożenie instalacji. Wydaje mi się, że spalanie jest w miarę zbliżone do 0.9. Podsumowując, jest to ewolucja. Bardzo dużo elementów udało się poprawić, oczywiście kosztem innych. Możliwe, że wiele osób oczekiwało śmielszych kroków - zwłaszcza pamiętając wejście IV generacji, która była zdecydowanie odważniejszym ruchem. Jednak stopień dopracowania wielu rozwiązań jest imponujący. Dlatego może to nawet lepiej, że koncern nie poszedł jeden most za daleko? Mi nowa generacja bardzo przypadła do gustu. Żałuję tylko, że tej generacji nie będzie w Grandtourze.

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 23 lis 2019, o 13:42

Mmmarios napisał(a):Wygląd zewnętrzny to w zasadzie niewielka ewolucja. Mi się podoba, ale to rzecz gustu. Można by liczyć na więcej, ale nie jest źle, aczkolwiek niemal cała gama wygląda teraz identycznie. Cóż, nie tylko Renault idzie tą drogą - takie czasy.

Renault stwierdziło, że jeżeli wygląd zewnętrzy Clio IV się wszystkim podoba, to nie należy go zbytnio zmieniać. W Clio V bardziej skupiło się na wnętrzu i silnikach.
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez SebaLBN » 23 lis 2019, o 19:22

Z tym wyciszeniem sie zgadza .Jest ciszej ale to głownie za sprawa zamontowania szyby akustycznej i dodatkowego wyciszenia sciany grodziowej.W clio 4 glosnosc silnika przynajmniej w 1,2 tce nie przeszkadza nawet przy 130 km/h o tyle najwiejec szumow dostaje sie wlasnie przez przednia szybe.Wystarczy zmienić szybe na akustyczna i bedzie praktycznie tak samo cicho

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 24 lis 2019, o 14:39

# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości