Opony letnie lub wielosezonówki

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: sudi, brejq

Opony letnie lub wielosezonówki

Postprzez pit44 » 12 kwi 2019, o 10:57

Mam dylemat, jakie opony wybrać. Te które obecnie mam czyli zimówki, już się powoli kończą. Zastanawiam się nad jakimiś nowymi. I mam dwie opcje: letnie bądź pójście po najniższej linii oporu i wybór wielosezonówek. Jak radzicie?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 12 kwi 2019, o 12:11

Wielosezonowe (markowe) spokojnie powinny wystarczyć chyba że jeździsz gdzieś po górach to wtedy na zimę zimówki a na lato letnie.

Bardzo Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Pan Bułka » 12 kwi 2019, o 16:18

Wielosezonowe Goodyeara na paru autach już przetestowałem. Zero problemów.
Bułka – odmiana delikatnego pieczywa, najczęściej pszennego, żytniego lub kukurydzianego, w formie niewielkiej nieco spłaszczonej kulki.Oglądam Top Gear i się nie znam na autach.
Anna Maria

Zasłużony
Zlotowicz
Majsterkowicz
Klubowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez mloteczek1 » 12 kwi 2019, o 21:06

Mam już trochę doświadczenia z wielosezonowymi oponami. Kiedyś kupiłem je do matiza, żeby wymiany nie były droższe od samego samochodu. Wybór padł na imperiala eco driver 4S (jak można się domyśleć - cena). Opony strasznie mizerne, na suchym jeszcze jakoś się jechało, ale na mokrym to jak Marylin Monroe na łyżwach... ;D Co prawda Matiz miał bardzo wąskie oponki, co zapewne mu nie pomagało.

Później kupiłem wielosezonówki do Mazdy 3. W oponeo akurat promowane były Zeetex ZT4000 4S, więc postanowiłem zaryzykować. Jak chodzi o przyczepność zachowywały się poprawnie, wyraźnie lepiej od imperiala. Problemem było to, że huczały przy określonej prędkości. Po zgłoszeniu sprawy do oponeo i zrobieniu badań wyważenia dynamicznego kół, wyszło, że 3 z 4 laczków nie nadają się do użytku... ;D Nowe opony... ;D Tutaj muszę oddać honor firmie oponeo, bo badanie było na ich koszt, pełny zwrot pieniędzy, wymiana na nowe, wybrane opony. Aż byłem w szoku, że firma potrafi tak dbać o klienta (nie, nie pracuję tam). Wymieniłem na znane zło, czyli imperial eco driver, tym razem dużo szersze, co nie przełożyło się na przyczepność. Mazda miała trochę systemów do wspomagania kierowcy, przyczepność była do przeżycia. Generalnie imperial jest do kitu.

Teraz mamy wielosezonowe Nexen N'Blue 4 Season na peugeot 207. Kupione dlatego, że musielibyśmy kupić 2 komplety (na zimę i lato), postanowiliśmy dać jeszcze jedną szansę oponom wielosezonowym. Po zamontowaniu szok... Opony zachowują się bardzo dobrze, opinie w hurtowni nie kłamią. Przed wymianą na samochodzie były zimowe uniroyal, które ślizgały się w każdych możliwych warunkach, czy to zimno, ciepło, mokro, sucho, śnieg... Robiły co chciały. Nexen, mimo, że jest tani to trzyma się drogi bardzo dobrze. Do normalnej jazdy mogę polecić.

Podsumowując:
Imperial - chłam, ale jakoś jedzie,
Zeetex - jakoś jedzie, ale to straszny chłam,
Nexen - przyjemne opony w przystępnej cenie.

Czy ktoś z Was miał już styczność z tymi Nexenami? Możecie jakoś odnieść je do droższych opon wielosezonowych? Jak wypadają?

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 12 kwi 2019, o 21:10

# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez a_fly » 12 kwi 2019, o 22:20

Tylko i wyłącznie wielosezonówki, sam używam Michelin CrossClimate+ i nie wyobrażam sobie powrotu do dwóch kompletów, na to po prostu nie mam czasu.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Andrew126 » 13 kwi 2019, o 08:57

Drugi sezon mam w clio 4 120KM wielosezonowe goodyear 4season g2 . Spisują się bardzo dobrze, nie wrócę już do dwóch kompletów.

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 13 kwi 2019, o 12:44

mloteczek1 napisał(a):Podsumowując:
Imperial - chłam, ale jakoś jedzie,
Zeetex - jakoś jedzie, ale to straszny chłam,
Nexen - przyjemne opony w przystępnej cenie.

Tanie, chińskie opony jak widać bywają róznej jakości. Jednak polecam jakieś markowe opony jak koledzy wcześniej pisali, jeszcze dodałbym do listy polecanych Vredestein Quatrac 5

Bardzo Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Zgreg » 14 kwi 2019, o 15:11

wojteks napisał(a):jeszcze dodałbym do listy polecanych Vredestein Quatrac 5

Te mam założone i nie narzekam.
Ładniejsza siostra Williams Baccara

Średnio Zaawansowany
Grupa Wsparcia
Klubowicz
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez pit44 » 15 kwi 2019, o 08:41

Tak naprawdę wiele zależy od pogody. W ostatnich latach mieliśmy dosyć łagodne zimy, więc jak najbardziej jazda na oponach wielosezonowych ma uzasadnienie. Dobrze posiadać w zapasie jakiś komplet zimówek, aby można było ewentualnie w miarę szybko je wymienić, gdy zajdzie taka potrzeba. Na miasta, które standardowo są w miarę szybko i sprawnie oczyszczane opony wielosezonowe mają oczywiście sens. Na xxxx interesujący tekst w tym temacie.
Ostatnio edytowano 16 kwi 2019, o 13:04 przez brejq, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ehh, dzień bez spamu, dniem straconym

Nowy Użytkownik
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 15 kwi 2019, o 10:03

pit44 napisał(a):Dobrze posiadać w zapasie jakiś komplet zimówek, aby można było ewentualnie w miarę szybko je wymienić, gdy zajdzie taka potrzeba.

Ale po co, to wyrzucanie pieniędzy w błoto/śnieg, stara zimówka jest gorsza od młodszej wielosezonowej. Mróz nie ma znaczenia a raczej praktycznie wszędzie (nawet po małych wioskach) dość sprawnie odśnieżają (poza górami ale tam zimówki są raczej konieczne chociaż w zapasie to łańcuchy raczej trzeba mieć i łopatę).

To kompromis pomiędzy miękką mieszanką gum na lato a twardymi oponami do sezonu zimowego.

Cytat z artykułu potwierdza jego wiarygodność. Opony zimowe są z bardzo miękkich mieszanek (czym zimniej tym twardsze się robią) a letnie ze zdecydowanie twardszych ale czym bardziej gorąca tym miększa).

Bardzo Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez czesiek1989r » 15 kwi 2019, o 20:43

wojteks napisał(a):
mloteczek1 napisał(a):Podsumowując:
Imperial - chłam, ale jakoś jedzie,
Zeetex - jakoś jedzie, ale to straszny chłam,
Nexen - przyjemne opony w przystępnej cenie.

Tanie, chińskie opony jak widać bywają róznej jakości. Jednak polecam jakieś markowe opony jak koledzy wcześniej pisali, jeszcze dodałbym do listy polecanych Vredestein Quatrac 5

Ja osobiście posiadam imperiale eco driver 4 na lato i snowdragon HP na zime i pomimo opini o chińskich oponach nie narzekam. Letnie opony fajnie odprowadzają wodę i trzymają w zakrętach, zimowe zaś gryzą śnieg i z wiekszości zasp wyjadą a nawet zdarzyło mi się w zimę pół ciężarówkę wyciągać z zaspy :) moim zdaniem lepiej wydać 2 razy na 2 komplety opon niż raz na wielosezonowe które szybciej się zużyją... Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... :) ale to tylko moje zdanie
#352
Diagnostyka komputerowa - odczytywanie i kasowanie błędów wysterowywanie podzespołów w czasie rzeczywistym
Moja Renata https://www.klubclio.pl/gallery/album.php?album_id=1250

Początkujący
Lider Regionalny
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez blusur » 15 kwi 2019, o 21:22

czesiek1989r,
Taaaa... Jak coś jest do wszystkiego to jest ....
A zamiast smartfona nosisz telefon, lustrzankę, nawigację, dyktafon, stoper i dziesiątki innych rzeczy.
Ja nie neguję podejścia i posiadania dwóch kompletów, ale technologia poszła mocno do przodu, także jeśli chodzi o opony.
Osobiście przeszedłem na wielosezon 2 miechy temu i nigdy nie miałem lepszej opony. Na deszczu bajka!!!! Jestem mega zadowolony i już zawsze będę miał tylko jeden komplet.
Kleber Quadraxer 2.
Fakt wielosezon nie jest dla każdego. Nie lubi dużych rocznych przebiegów i mieszkając w Zakopanem napewno bym się nie zdecydował, ale akurat dla mnie jest to idealne rozwiązanie.
#305

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem."
"Jeśli nie masz nic do powiedzenia - nie ubieraj tego w słowa."

Mój grafitowy przecinak

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez czesiek1989r » 15 kwi 2019, o 21:40

blusur,
dlatego ja się nie kłócę... po prostu podzieliłem się swoimi doświadczeniami ;) ja jestem staroświecki i wolę mieć 2 komplety :) ilu użytkowników tyle opinii :)
#352
Diagnostyka komputerowa - odczytywanie i kasowanie błędów wysterowywanie podzespołów w czasie rzeczywistym
Moja Renata https://www.klubclio.pl/gallery/album.php?album_id=1250

Początkujący
Lider Regionalny
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez blusur » 15 kwi 2019, o 21:41

czesiek1989r,
Peace & love ;)
#305

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem."
"Jeśli nie masz nic do powiedzenia - nie ubieraj tego w słowa."

Mój grafitowy przecinak

Średnio Zaawansowany
Klubowicz
Grupa Wsparcia
Zlotowicz
 
Pokaż profil

Postprzez czesiek1989r » 15 kwi 2019, o 21:58

blusur napisał(a):czesiek1989r,
Peace & love ;)

o to chodzi :thumbup:

każdy ma swoje zdanie :) w takich kwestiach (opony) można się doinformować ale trzeba samemu zdecydować co się wybiera :think:
#352
Diagnostyka komputerowa - odczytywanie i kasowanie błędów wysterowywanie podzespołów w czasie rzeczywistym
Moja Renata https://www.klubclio.pl/gallery/album.php?album_id=1250

Początkujący
Lider Regionalny
Klubowicz
 
Pokaż profil

Postprzez wojteks » 16 kwi 2019, o 07:20

czesiek1989r napisał(a):ja jestem staroświecki i wolę mieć 2 komplety

Hmm, raczej nie jesteś staroświecki, kiedyś były tylko "opony" i wszyscy na nich jeździli lato/zima. Potem wprowadzono podział letnie/zimowe a teraz wracamy do wielosezonowych które 80-90% użytkowników w zupełności wystarczą.

Bardzo Zaawansowany
 
Pokaż profil

Postprzez Bogdan61 » 16 kwi 2019, o 10:14

wojteks napisał(a):kiedyś były tylko "opony" i wszyscy na nich jeździli lato/zima. Potem wprowadzono podział letnie/zimowe

Dawniej w PL były tylko opony wielosezonowe np. Dębica D-124, później w drugiej połowie lat 90 XX w. pojawiły się opony typowo: letnie i zimowe.

Obrazek
# 103

Ekspert
Klubowicz
Majsterkowicz
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez brejq » 16 kwi 2019, o 13:07

Jako, że pit44 okazał się spamerem, to pewnie się w temacie nie odezwie. Ani na forum :mrgreen:

A że się rozpisaliście trochę na temat, to nie zamykam.
Było: Łada Oka 0.7l; Clio 2 ph1 1.2 8v; Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v | Clio 2 ph1 1.4 8v

Obrazek
Kondory nie lubią gazowanego

Zlotowicz
Zasłużony
Klubowicz
Lider
Grupa Wsparcia
 
Pokaż profil

Postprzez a_fly » 16 kwi 2019, o 20:59

blusur napisał(a):czesiek1989r,
....
Fakt wielosezon nie jest dla każdego. Nie lubi dużych rocznych przebiegów i mieszkając w Zakopanem napewno bym się nie zdecydował, ale akurat dla mnie jest to idealne rozwiązanie.


A skąd takie stwierdzenie? U mnie Michelin CrossClimate+ jeżdzą w Clio od grudnia 2016. Przejechałem na nich 39k km, a z przodu zostało 4,5mm bieżnika (nowe 6,5mm), więc spokojnie do 80k km dociągne, a to mi wystarcza w zupełności.

Dwa komplety opon mam w drugim aucie i tam się robi problem, ponieważ zaraz opony będą miały po 4 lata, a bieżnika aż nadto (letnie przednie 5,5 mm, zimowe przednie 4,0 mm). Zdecydowanie wolę kupować 2 opony co 3 lata i jeździć na świeżej mieszance. Weźcie pod uwagę koszt wymiany opony, kolejki podczas wymiany, wasz czas - to się mnie nie opłaca.

Micheliny przetestowałem podczas ataków zimy na podkarpaciu i test zdały, nie są to opony idealne - namawiał na siłę nie będę, ale patrząc na rynek opon to mamy wzrost sprzedaży wielosezonowych opon.
Dodatkowo powoli rozglądając się za nowym autem, dealerzy oferują założenie opon wielosezonowych już w salonie.

Średnio Zaawansowany
 
Pokaż profil

Następna strona

Powrót do Forum Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości