Zamienił stryjek Clio na Megane?

Wszystko co dotyczy Renault Clio z wyłaczeniem problemów technicznych. Masz ciekawy link, przeczytałeś ciekawy artykuł w prasie, chciałbyś wygłosić swoją opinię - podziel się tym z nami.

Moderatorzy: Moderatorzy, Liderzy

Zamienił stryjek Clio na Megane?

Postprzez czarnyolek » 30 lis 2010, o 10:26

Zaczyna się proces wyboru.
Clio jeżdżę od kilku lat, najpierw było C1ph1 1.4 RT a teraz od jakiś trzech lat C2ph2 1.5 Dci. Autko mi smiga zajefajnie ale robi się trochę małe i myślimy z żoną o zmianie na coś większego i bezpieczniejszego - taki warunek żony(ostatnio było sporo wypadków wśród naszych znajomych i niektóre z tragicznym skutkiem).
Oczywiście nowe auto będzie francuzem na gnojówkę i zastanawiając się pomiędzy C4 1.6 hdi, megane II 1.5 dci a scenicem II 1.5 dci wybór pada chyba na megę. Co prawda jest nieco mniejsza od scenica ale z tym samym silnikiem, ja chciałbym zachować dynamikę auta co najmniej na poziomie obecnego gnojowozu.
Podajcie prosze swoje opinie na temat wymienionych aut, na co zwrócić uwagę, bo wyczytałem, że C4 1.6 hdi jest super ale do przebiegu 150 tys. km a poptem koszty sa ogromne (FAP, turbina, koło dwumasowe).
Co myślicie o 1.5 dci w wersji 100 KM, silnik niby ten sam co teraz mam ale czy nie sypie się z wysilenia przy tak dużej mocy? Co z wtryskami i turbiną w używkach?
Obrazek

Średnio Zaawansowany

Pokaż profil

Postprzez Liquid_Soul » 30 lis 2010, o 10:32

ja bym rozejrzał się nad pugiem 307 w 2.0 hdi 90KM, ew. 1.6 hdi, bardzo fajne, bezawaryjne silniki
Liquid_Soul

Pokaż profil

Postprzez czarnyolek » 30 lis 2010, o 10:43

Na Euro NCAP 307 ma takie same, jak nie gorsze wyniki crash testu jak moje clio. Wiem, że te wyniki są relatywne bo odzwierciedlają masę samochodu w zderzeniu ze ścianą a nie z innym autem. Prawa fizyki sa takie, że duży może więcej ale jak zmieniać autko czterogwiazdkowe to na pięć gwiazdek. Poza tym peżot mi się średnio podoba a żonie wcale.
Obrazek

Średnio Zaawansowany